J
2011
Stellung der nonverbalen Kommunikation im Unterricht
HRUŠKOVÁ, Lenka a Kamila ZELINKOVÁ
Základní údaje
Originální název
Stellung der nonverbalen Kommunikation im Unterricht
Název anglicky
Role of Non-verbal Communication in Teaching
Autoři
HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Kamila ZELINKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
AUSPICIA : recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2011, 1214-4967
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/11:00000255
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova anglicky
pedagogical communication; non-verbal communication; tertiary sphere
V originále
Der Beitrag befasst sich mit der pädagogischen Kommunikation (verbale und nonverbale Kommunikation) im tertiären Bildungsbereich. Im Beitrag wird vorausgesetzt, dass die nonverbale Kommunikation der unentbehrliche und unersetzliche Bestandteil der pädagogischen Hochschulkommunikation ist, ohne die die Qualität des Lehrerauftritts sinken würde. Mit Hilfe des Fragebogens bemühen wir uns festzustellen, auf welcheArt undWeise und inwiefern der Lehrer fähig ist, die Studenten zu motivieren undMaß ihrerAufmerksamkeit im Unterricht zu beeinflussen.
Česky
Příspěvek se zabývá pedagogickou komunikací (verbální a neverbální) v terciární sféře vzdělávání. V příspěvku vycházíme z předpokladu, že neverbální komunikace je nedílnou a nenahraditelnou složkou pedagogické vysokoškolské komunikace, bez které by klesla kvalita učitelova projevu. Pomocí dotazníků se snažíme zjistit, jakým způsobem a do jaké míry je schopen učitel působit na studenty a ovlivnit míru jejich pozornosti ve výukovém procesu.
Anglicky
The contribution deals with the pedagogical communication (verbal and non-verbal) in the tertiary sphere of education. In the contribution we start from the hypothesis that the non-verbal communication is an integral and irreplaceable part of pedagogical academical communication. Without any non-verbal communication the quality of the teacher’s work would decrease. Using a survey we try to find out in which ways and how far the teacher is able to influence his students and influence the extent of their attention in the process of teaching.
Zobrazeno: 23. 11. 2024 03:33