Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{17719, author = {Somr, Miroslav}, address = {České Budějovice}, keywords = {educational theory; education; pedagogy}, language = {cze}, location = {České Budějovice}, isbn = {978-80-87278-80-2}, publisher = {Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích}, title = {Hegelova edukační teorie}, year = {2011} }
TY - BOOK ID - 17719 AU - Somr, Miroslav PY - 2011 TI - Hegelova edukační teorie VL - Neuveden PB - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích CY - České Budějovice SN - 9788087278802 KW - educational theory KW - education KW - pedagogy N2 - Otázka pedagogického významu Hegelovy práce se může zdát přívržencům filosofické čistoty svou myšlenkou absurdní. Lze všeobecně říci, že každý velký filosofický systém obsahuje nějakou pedagogickou teorii. Vycházíme z předpokladu, že Hegelův pedagogický význam je nalezen v jeho filosofii a že existence Hegelova pojmu "Vzdělanost" v sobě zahrnuje fenomenálního ducha. Celá Hegelova duchovní filosofie je jeho vlastní teorie vzdělání, která je vyjádřena jako "Přicházející k sobě samému v jiném". V oboru pedagogiky se ukazuje nejaktuálněji myšlenka, založená na antickém vzoru – myšlenka všeobecného vzdělání. Jeho návrat nepřináší s sebou jen možnost zdolání jednostranného matematicko-logického obsahu reality, nýbrž současně také možnost určitého dialektického tvůrčího přechodu k duchovní koncepci všeobecného vzdělávání k všestrannému a harmonickému rozvoji osobnosti. A v tom spočívá význam výchovy a pedagogiky, což Hegel vyjádřil známým citátem: "Uměním pedagogiky je utvářet v lidech morálku". ER -
SOMR, Miroslav. \textit{Hegelova edukační teorie}. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 151 s. ISBN~978-80-87278-80-2.
|