k 2011

Stakeholder management a analýza stakeholderů jako efektivní nástroj zvyšování konkurenceschopnosti podniků a organizací

SLABÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Stakeholder management a analýza stakeholderů jako efektivní nástroj zvyšování konkurenceschopnosti podniků a organizací

Název anglicky

Stakeholder management and analysis of stakeholders as an effective tool of improvement of competitiveness of firms and organisations

Autoři

SLABÁ, Marie

Vydání

2011

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

stakeholder; stakeholder management; mapování stakeholderů; stakeholder analýza

Klíčová slova anglicky

stakeholder; stakeholder management; stakeholder mapping; stakeholder analysis

Štítky

KCRM1, MAM_1, MAM_1a, MAR, MARK, MAR_a, MAZ
Změněno: 22. 11. 2011 14:49, Věra Kostková

Anotace

ORIG EN

V originále

Hospodářská krize přinesla celou řadu problémů všem ekonomickým subjektům, které musí čelit ještě tvrdšímu konkurenčnímu prostředí než kdykoli před tím. Proto je třeba hledat nové možnosti a aktivity, kterými by firmy zvyšovaly svou konkurenceschopnost na trhu. Jednou z klíčových aktivit každé firmy by měla být analýza primárních skupin stakeholderů vnitřního i vnějšího prostředí firmy, jejichž důležitost v současném turbulentním prostředí neustále roste. Identifikace klíčových skupin stakeholderů a správná efektivní komunikace s hlavními stakeholdery společnosti se stává významnou konkurenční výhodou jakéhokoliv tržního subjektu. Tento článek je zaměřen na nový progresivní směr stakeholder management a metody mapování klíčových skupin stakeholderů, které je možno efektivně využít v komerční praxi pro zlepšení konkurenční pozice podniků i dalších organizací.

Anglicky

The economic crisis has brought lots of problems to every economic subject. These subjects have to face much more hard competitive fight than any time before. This is a reason why it is necessary to seek for new possibilities and activities by which firms should improve their competitiveness at the market. One of key activities of any firm should be the analysis of primary groups of stakeholders from the internal and external environment of the firm. The importance of these stakeholders has been still growing in a present turbulent environment. The identification of key groups of stakeholders and proper effective communication with main stakeholders of company have become an important competitive advantage of any market subject. This article focuses on a new progressive approach - stakeholder management and methods of mapping of key groups of stakeholders which is possible to effectively use in a commercial practice for the improvement of competitive position of companies and other organisations.
Zobrazeno: 14. 12. 2024 04:43