2011
Internet: Effective tool of marketing communication of universities
SLABÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Internet: Effective tool of marketing communication of universities
Název česky
Internet: Efektivní nástroj marketingové komunikace vysokých škol
Autoři
SLABÁ, Marie
Vydání
1. vyd. Zlín, Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, 12 s. 2011
Nakladatel
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7454-013-4
Klíčová slova česky
marketingová komunikace; elektronická komunikace; internet; vysoká škola
Klíčová slova anglicky
marketing communication; electronic communication; Internet; university
Štítky
Změněno: 19. 11. 2014 08:33, Ing. Ivana Čertická
Anotace
V originále
This article focuses on marketing communication of universities. With the changing environment, growing number of universities in the Czech Republic, growing competition, problems caused by the global economic crisis, Czech universities has to adopt activities that formerly were typical only for private commercial sphere. Such activity is also marketing communication. When considering communication strategy of university, it is critical to take into account modern trends such as Internet, too. Internet is one of the most important tools of electronic communication. This fact is also approved by the author’s researches that are summarized in the final part of this paper.