D 2011

Internet: Effective tool of marketing communication of universities

SLABÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Internet: Effective tool of marketing communication of universities

Název česky

Internet: Efektivní nástroj marketingové komunikace vysokých škol

Autoři

SLABÁ, Marie

Vydání

1. vyd. Zlín, Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, 12 s. 2011

Nakladatel

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7454-013-4

Klíčová slova česky

marketingová komunikace; elektronická komunikace; internet; vysoká škola

Klíčová slova anglicky

marketing communication; electronic communication; Internet; university

Štítky

A_IBW, A_MAM, IBW, IBW_H, KCRM1, MAA, MAK, MAM_1, MAM_1a, MAM_2, MAM_2a, MAR, MAR_a, MAV, MAV_a, MRS
Změněno: 19. 11. 2014 08:33, Ing. Ivana Čertická

Anotace

V originále

This article focuses on marketing communication of universities. With the changing environment, growing number of universities in the Czech Republic, growing competition, problems caused by the global economic crisis, Czech universities has to adopt activities that formerly were typical only for private commercial sphere. Such activity is also marketing communication. When considering communication strategy of university, it is critical to take into account modern trends such as Internet, too. Internet is one of the most important tools of electronic communication. This fact is also approved by the author’s researches that are summarized in the final part of this paper.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 06:45