D 2011

Euro a konkurenceschopnost

SIMOTOVÁ, Vendula and Marie SLABÁ

Basic information

Original name

Euro a konkurenceschopnost

Name (in English)

Euro and competitiveness

Authors

SIMOTOVÁ, Vendula and Marie SLABÁ

Edition

1. vyd. Jihlava, Konkurence 2011, p. 205-218, 14 pp. 2011

Publisher

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87035-36-8

Keywords (in Czech)

Euro; cenová hladina; konkurenceschopnost

Keywords in English

Euro; price level; competitiveness

Tags

Změněno: 19/11/2014 08:32, Ing. Ivana Čertická

Abstract

V originále

Článek se věnuje dopadu přijetí měny euro na konkurenceschopnost českých výrobků v zahraničním obchodě. První část článku se zabývá problematikou cenové konkurenceschopnosti v zahraničním obchodě a faktorů, které ji ovlivňují. Důraz bude kladen na oblast sbližování cenových hladin členských zemí Evropské unie. Prozkoumány budou jednotlivé způsoby, kterými k tomuto sbližování dochází a spojitost mezi nimi. Dále bude analyzován vliv vstupu do kursového mechanismu ERMII,které je nutnou podmínkou přijetí eura, a vliv vstupu do samotné eurozóny na toto sbližování. V následující části pak budou popsány a zhodnoceny další vlivy přijetí měny euro na firmy, jejich provoz, financování a náklady a následně na konkurenceschopnost jejich výrobků.