D 2011

Euro a konkurenceschopnost

SIMOTOVÁ, Vendula a Marie SLABÁ

Základní údaje

Originální název

Euro a konkurenceschopnost

Název anglicky

Euro and competitiveness

Autoři

SIMOTOVÁ, Vendula a Marie SLABÁ

Vydání

1. vyd. Jihlava, Konkurence 2011, od s. 205-218, 14 s. 2011

Nakladatel

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87035-36-8

Klíčová slova česky

Euro; cenová hladina; konkurenceschopnost

Klíčová slova anglicky

Euro; price level; competitiveness

Štítky

Změněno: 19. 11. 2014 08:32, Ing. Ivana Čertická

Anotace

V originále

Článek se věnuje dopadu přijetí měny euro na konkurenceschopnost českých výrobků v zahraničním obchodě. První část článku se zabývá problematikou cenové konkurenceschopnosti v zahraničním obchodě a faktorů, které ji ovlivňují. Důraz bude kladen na oblast sbližování cenových hladin členských zemí Evropské unie. Prozkoumány budou jednotlivé způsoby, kterými k tomuto sbližování dochází a spojitost mezi nimi. Dále bude analyzován vliv vstupu do kursového mechanismu ERMII,které je nutnou podmínkou přijetí eura, a vliv vstupu do samotné eurozóny na toto sbližování. V následující části pak budou popsány a zhodnoceny další vlivy přijetí měny euro na firmy, jejich provoz, financování a náklady a následně na konkurenceschopnost jejich výrobků.