D
2011
Privátní značka - nástroj konkurenčního soupeření maloobchodu
MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ
Základní údaje
Originální název
Privátní značka - nástroj konkurenčního soupeření maloobchodu
Název anglicky
Private labels - means of competitor's contest in retail
Autoři
MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ
Vydání
1. vyd. Jihlava, KONKURENCE 2011, od s. 153-162, 10 s. 2011
Nakladatel
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
Privátní značka; maloobchod; spotřebitel
Klíčová slova anglicky
Private labels; retail; consumer
V originále
Privátní neboli maloobchodní značky jsou v současné době významným faktorem konkurenceschopnosti obchodu. Jedná se o značky výrobků, které jsou produkovány a nabízeny maloobchodem pod jeho vlastním jménem či značkou. Sortiment maloobchodních značek je velice obsáhlý a zahrnuje produkty denní spotřeby od potravin přes kosmetiku aţ po běţné léky. Dříve byly poziciovány především jako nízkonákladová alternativa značek národních či mezinárodních, v současné době jim však konkurují jako “standardní nebo prémiové” privátní značky. Cílem příspěvku je analyzovat a diskutovat vztah českých spotřebitelů k těmto privátním značkám.
Anglicky
Private label brands are typically those manufactured or provided by one company for offer under retail company's brand. Private label goods and services are available in a wide range of industries from food to cosmetics to health care. They used to be often positioned as lower cost alternatives to national or international brands, although recently many private label brands have been positioned as "standard or premium" brands to compete with existing "name" brands. The main goal of the contribution is to analyse and discuss Czech consumers' apprehension of private labels.
Zobrazeno: 27. 12. 2024 05:15