D 2011

Privátní značka - nástroj konkurenčního soupeření maloobchodu

MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ

Basic information

Original name

Privátní značka - nástroj konkurenčního soupeření maloobchodu

Name (in English)

Private labels - means of competitor's contest in retail

Authors

MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ

Edition

1. vyd. Jihlava, KONKURENCE 2011, p. 153-162, 10 pp. 2011

Publisher

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87035-36-8

Keywords (in Czech)

Privátní značka; maloobchod; spotřebitel

Keywords in English

Private labels; retail; consumer

Tags

KCRM2
Změněno: 15/9/2011 10:00, Věra Kostková

Abstract

ORIG EN

V originále

Privátní neboli maloobchodní značky jsou v současné době významným faktorem konkurenceschopnosti obchodu. Jedná se o značky výrobků, které jsou produkovány a nabízeny maloobchodem pod jeho vlastním jménem či značkou. Sortiment maloobchodních značek je velice obsáhlý a zahrnuje produkty denní spotřeby od potravin přes kosmetiku aţ po běţné léky. Dříve byly poziciovány především jako nízkonákladová alternativa značek národních či mezinárodních, v současné době jim však konkurují jako “standardní nebo prémiové” privátní značky. Cílem příspěvku je analyzovat a diskutovat vztah českých spotřebitelů k těmto privátním značkám.

In English

Private label brands are typically those manufactured or provided by one company for offer under retail company's brand. Private label goods and services are available in a wide range of industries from food to cosmetics to health care. They used to be often positioned as lower cost alternatives to national or international brands, although recently many private label brands have been positioned as "standard or premium" brands to compete with existing "name" brands. The main goal of the contribution is to analyse and discuss Czech consumers' apprehension of private labels.
Displayed: 31/12/2024 00:33