D
2011
Privátní značka - nástroj konkurenčního soupeření maloobchodu
MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ
Basic information
Original name
Privátní značka - nástroj konkurenčního soupeření maloobchodu
Name (in English)
Private labels - means of competitor's contest in retail
Authors
MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ
Edition
1. vyd. Jihlava, KONKURENCE 2011, p. 153-162, 10 pp. 2011
Publisher
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Privátní značka; maloobchod; spotřebitel
Keywords in English
Private labels; retail; consumer
V originále
Privátní neboli maloobchodní značky jsou v současné době významným faktorem konkurenceschopnosti obchodu. Jedná se o značky výrobků, které jsou produkovány a nabízeny maloobchodem pod jeho vlastním jménem či značkou. Sortiment maloobchodních značek je velice obsáhlý a zahrnuje produkty denní spotřeby od potravin přes kosmetiku aţ po běţné léky. Dříve byly poziciovány především jako nízkonákladová alternativa značek národních či mezinárodních, v současné době jim však konkurují jako “standardní nebo prémiové” privátní značky. Cílem příspěvku je analyzovat a diskutovat vztah českých spotřebitelů k těmto privátním značkám.
In English
Private label brands are typically those manufactured or provided by one company for offer under retail company's brand. Private label goods and services are available in a wide range of industries from food to cosmetics to health care. They used to be often positioned as lower cost alternatives to national or international brands, although recently many private label brands have been positioned as "standard or premium" brands to compete with existing "name" brands. The main goal of the contribution is to analyse and discuss Czech consumers' apprehension of private labels.
Displayed: 16/11/2024 06:57