VLK, Jiří. Použití prvků marketingového mixu (placement a promotion) ve stavebnictví podle typu podnikání. Část první - skupina výrobců stavebních hmot (Using of marketing mix elements (placement and promotion) in the construction industry by type of business. Part 1 - Group of manufacturers of building materials). Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, roč. 4, No 1, p. 245-255. ISSN 1802-503X. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Použití prvků marketingového mixu (placement a promotion) ve stavebnictví podle typu podnikání. Část první - skupina výrobců stavebních hmot
Name (in English) Using of marketing mix elements (placement and promotion) in the construction industry by type of business. Part 1 - Group of manufacturers of building materials
Authors VLK, Jiří.
Edition Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 1802-503X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) výrobci stavebních hmot; marketingový mix; systém distribuce (placement); cílové skupiny; způsob komunikace (promotion); motivace k nákupu; systém péče o zákazníka (CRM)
Keywords in English manufacturer of constructions materials; marketing mix; distribution channels (placement); target groups; communications channel (promotion); the incentive to purchase; the customer relationship management (CRM)
Tags KCRM1
Changed by Changed by: Mgr. Michaela Votavová, učo 6769. Changed: 21/12/2011 12:02.
Abstract
Správným využitím prvků marketingového mixu mohou subjekty podnikající ve stavebnictví zvýšit efektivitu prostředků vynaložených na marketing. Určujícími faktory přitom jsou druh podnikání a z toho vyplývající distribuční cesty (placement), které determinují klíčové cílové skupiny zákazníků a způsob komunikace s nimi (promotion). První část se zabývá touto problematikou v rámci skupiny výrobců stavebních hmot.
Abstract (in English)
Players in the construction business might increase efficiency of funds spent on marketing by proper use the elements of the marketing mix. In doing so the determinants are the type of business and the resulting distribution channels (placement) that determine key customer target groups and the way of communication with them (promotion). The first part deals with this issue within the group of manufacturers of building materials.
PrintDisplayed: 29/3/2024 06:10