J 2011

Metody komplexního hodnocení podniku a jejich nedostatky

VOCHOZKA, Marek

Základní údaje

Originální název

Metody komplexního hodnocení podniku a jejich nedostatky

Název anglicky

Methods of Company Evaluation and its Faults

Autoři

VOCHOZKA, Marek (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2011, 1214-4967

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/11:00000233

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

podnik; hodnocení; bankrotní model; bonitní model

Klíčová slova anglicky

company; evaluation; bankruptcy model; credibility model

Štítky

Změněno: 15. 6. 2011 16:32, Věra Kostková

Anotace

V originále

Podniky hodnotíme mnoha metodami, méně či více přesnými nástroji. Metody komplexního hodnocení podniku lze chápat jako protipól finanční analýzy prováděné podle metod Schmallenbachovy společnosti.Finanční analýza představuje nástroj, který je v dílčích výsledcích velmi přesný. Pokud jsou však výsledky prezentovány autonomně či v nesprávném kontextu, dostáváme nepřesný obraz hospodářské situace zkoumaného podniku. Na druhou stranu, komplexní metody hodnocení podniku dávají velmi jasně interpretovatelný výsledek. Nevýhodu však jednoznačně spatřujeme v nepřesném výpočtu a v samotné podstatě používaných modelů (vznikly na základě statistického posouzení výsledků skutečných podniků v určitých regionech). Cílem příspěvku je identifikace nedostatků vybraných metod komplexního hodnocení podniku a problémy jejich aplikace v praxi.

Anglicky

Companies are evaluated by more or less sophisticated instruments. Methods of company evaluation can be understood as a counterpart of financial analysis made according to Schmallenbach’s group. Financial analysis is an instrument that is very effective in partial results. If the results are presented autonomously or in a wrong context, we get an inaccurate idea of the financial situation of the evaluated company. On the other hand the bankruptcy credibility methods give us very clear, understanding results. However, we can see a disadvantage in their inaccurate calculation and in the basis of used models (they were created on the basis of statistical evaluation of real companies in certain regions). The aim of the contribution will be the fault identification of chosen bankruptcy and credibility methods and problems with their application in practice.