Detailed Information on Publication Record
2010
Efektivita marketingové komunikace internetového platebního systému
ŠVEJDOVÁ, GabrielaBasic information
Original name
Efektivita marketingové komunikace internetového platebního systému
Name (in English)
Marketing Communication’s Effectiveness of Internet Payment System
Authors
ŠVEJDOVÁ, Gabriela
Edition
Bratislava, Zborník príspevkov z 11. medzinárodnej vedeckej konferencie Medzinárodné vzťahy 2010 - Aktuálne otázky svetovej ekonomiky a politiky, p. 873-879, 7 pp. 2010
Publisher
Vydavatel’stvo Ekonóm
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-225-3172-6
Keywords (in Czech)
reklamní kampaň; efektivita; elektronická peněženka; finanční gramotnost; sklik; outsourcing; bezpečnost a ochrana osobních dat
Keywords in English
advertising campaign; effectiveness; electronic wallet; financial literacy; sklik; outsourcing; safetyt and security of personal data
Změněno: 22/1/2015 08:50, Ing. Ivana Čertická
V originále
Cílem článku bylo hodnotit současný stav a efektivitu reklamy a vůbec celé marketingové komunikace vybrané firmy, která funguje pouze prostřednictvím webového rozhraní a obchodních zástupců, nemá tedy žádný kamenný obchod nebo informační centrálu pro uživatele. Vzhledem k tomu, že funguje již druhým rokem a stále nemá takovou základnu klientů, jakou by s efektivním využitím všech forem marketingové prezentace, kterou využívá, mít mohla, byl vytvořen následující projekt na zvýšení zmíněné efektivity. Za tímto účelem byly vytvořeny dotazníky pro stávající klientelu a vyhodnoceny coučasné i budoucí možnosti.
In English
The purpose of this article was to rate the present state of effectiveness of advertising and whole marketing communication of choosen firm at all. This company takes place only by means of webs interface and by salesmen, it has not stone-business or informative centre for users. Regarding to that the firm is operating already for two vears and all the time it has not still such a client base it should has, if it would use the efficient of all marketing presences form. Therefore was following project of potencial increasing effectiveness created. For this purpose was generated a questionnaire which was distributed to a current clients and acquired data was eveluated for future possibilities.