KRÁLOVÁ, Vendula and Pavel ROUSEK. Vybrané mikroekonomické aspekty přijetí eura (Selected microeconomic aspects of the euro adoption). In Odborný seminář katedry ekonomiky a managementu : sborník příspěvků. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 8 pp. ISBN 978-80-87278-48-2. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vybrané mikroekonomické aspekty přijetí eura
Name (in English) Selected microeconomic aspects of the euro adoption
Authors KRÁLOVÁ, Vendula and Pavel ROUSEK.
Edition České Budějovice, Odborný seminář katedry ekonomiky a managementu : sborník příspěvků, 8 pp. 2010.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-87278-48-2
Keywords (in Czech) euro; podnik; spotřebitel
Keywords in English euro; firm; consumer
Tags KEM7
Changed by Changed by: Mgr. Michaela Votavová, učo 6769. Changed: 21/12/2011 13:12.
Abstract
Článek popisuje vlivy na podniky a spotřebitele v období přechodu české ekonomiky na měnu euro. První část je zaměřena na podrobnější rozpracování úkonů, které budou muset podniky v tomto období vykonat a na náklady z nich plynoucí. Větší pozornost je pak věnována pozi-tivním a negativním vlivům, které bude mít na podnik začlenění České republiky do eurozó-ny. Druhá část se věnuje podobným problémům z hlediska spotřebitele.
Abstract (in English)
The article describes the effects on businesses and consumers in the transition of the Czech economy to the euro. The first part focuses on the development of detailed actions that companies will have done during this period and the cost arising therefrom. Greater attention is paid by positive and negative influences that will have on the enterprise integration of the Czech Republic to the euroarea. The second part deals with similar problems from a consumer perspective.
PrintDisplayed: 29/3/2024 08:03