MULAČOVÁ, Věra, Ludmila OPEKAROVÁ and Petr MULAČ. Společenská odpovědnost firem v maloobchodě (Corporate and Social Responsibility in Retail). Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, roč. 3, 1-2, p. 178-187. ISSN 1802-503X. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Společenská odpovědnost firem v maloobchodě
Name (in English) Corporate and Social Responsibility in Retail
Authors MULAČOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Ludmila OPEKAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr MULAČ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 1802-503X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/10:00000223
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) udržitelný rozvoj; společenská odpovědnost firem; ekonomické a sociální a ekologické aspekty odpovědnosti
Keywords in English sustainabilty; social and corporate responsibility; economic and social and environmental aspects of sustainability
Tags RIV11
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Michaela Votavová, učo 6769. Changed: 21/12/2011 11:50.
Abstract
Příspěvek se zabývá problematikou společenské odpovědnosti obchodních firem. Mnoho firem již poznalo, že jejich společenská odpovědnost je významným konkurenčním faktorem. Udržitelný rozvoj je kombinací tří aspektů: ekologického, ekonomického a sociálního. Maximalizace potenciálu z hlediska optimalizace odbytového řetězce, vymezení možností úspor spotřeby energie i vody, řízení odpadového hospodářství, využívání nových šetrných technologií a přínos k pověsti podniku v očích zákazníků i zaměstnanců, to vše se stává důležitým aspektem uvažování pro více a více obchodníků. Přejímají také větší odpovědnost ke svým zaměstnancům. Může se jednat o tvorbu pracovišť respektujících ekologická hlediska, přijímání opatření respektujících zdravotní kritéria a přebírání odpovědnosti za tvorbu nových pracovních míst. Zodpovědnéchování obchodníků se zaměřuje také na podporu lokálních aktivit a rozvoje obcí.
Abstract (in English)
Sustainability is a combination of three aspects: ecology, economy and social or corporate responsibility. Many companies have acknowledged that corporate social responsibility is an important competitive factor within the company itself. Maximising potential in terms of optimising supply chains, recognising the potential for savings in energy and water consumtion, waste management, incorporating new technology and the benefit to an enterprise's image in the eyes of customers and employees are becoming important considerations for more and more entrepreneurs. Retailers are taking greater responsibility for their employees than before. They demonstrate this by designing environmentally friendly workplaces, committing to measures benefical to health or taking corporate social responsibility by creating new jobs. Responsible behaviour of retailers is also focused on the support of the surrounding community.
PrintDisplayed: 29/3/2024 06:57