c 2010

Strategický management : studijní opora pro kombinované studium

VÁCHAL, Jan, Petra PÁRTLOVÁ a Jarmila STRAKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Strategický management : studijní opora pro kombinované studium

Autoři

VÁCHAL, Jan, Petra PÁRTLOVÁ a Jarmila STRAKOVÁ

Vydání

1. vyd. České Budějovice, 159 s. 2010

Nakladatel

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87278-61-1

Štítky

KEM2
Změněno: 7. 3. 2011 14:51, Věra Kostková

Anotace

V originále

Tato učební opora je určena studentům Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích, ke studiu povinného předmětu Strategický management, který je vyučován ve vyšších ročnících bakalářského, profesně orientovaného studia.Je koncipována jako studijní pomůcka, jež doplňuje přednáškové bloky jednotlivých vyučujících. Navazuje a doplňuje učební texty z Podnikového řízení I a Podnikového řízení II, které jsou vyučovány v prvním ročníku.Cílem předložené studijní opory je seznámit studenty se základními principy a metodami strategického managementu. Účelem je předat studentům základní poznatky o strategickém řízení jak z pohledu rozvoje podnikové sféry, tak z pohledu očekávaných změn souvisejících s vědeckotechnickými a společenskými atributy 21. století. Uvedený text slouží jako předpoklad pro absolvování seminárních cvičení s projektovým zaměřením, kde pak studenti získají praktické dovednosti jak v použití metod k analýze externího i interního prostředí podniku, tak při tvorbě komplexních podnikatelských strategií a jejich implementaci v podnikové praxi. Vedle této stěžejní problematiky bude studentům podán výklad z hlediska: vývoje strategického managementu, strategického řízení, strategického myšlení a rozhodování, podnikatelské strategie, druhů, forem, vymezení základního modelu strategického managementu - prvky, vize, cíle, pozice a postupy, podniku a jeho interakce s vnějším prostředím, řízení strategických změn (rekonfigurace procesů), strategické aliance, formy a jejich utváření a trendů v internacionalizaci a globalizaci.
Zobrazeno: 18. 11. 2024 07:23