Detailed Information on Publication Record
2010
Strategický management : studijní opora pro kombinované studium
VÁCHAL, Jan, Petra PÁRTLOVÁ and Jarmila STRAKOVÁBasic information
Original name
Strategický management : studijní opora pro kombinované studium
Authors
VÁCHAL, Jan, Petra PÁRTLOVÁ and Jarmila STRAKOVÁ
Edition
1. vyd. České Budějovice, 159 pp. 2010
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-87278-61-1
Tags
Změněno: 7/3/2011 14:51, Věra Kostková
Abstract
V originále
Tato učební opora je určena studentům Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích, ke studiu povinného předmětu Strategický management, který je vyučován ve vyšších ročnících bakalářského, profesně orientovaného studia.Je koncipována jako studijní pomůcka, jež doplňuje přednáškové bloky jednotlivých vyučujících. Navazuje a doplňuje učební texty z Podnikového řízení I a Podnikového řízení II, které jsou vyučovány v prvním ročníku.Cílem předložené studijní opory je seznámit studenty se základními principy a metodami strategického managementu. Účelem je předat studentům základní poznatky o strategickém řízení jak z pohledu rozvoje podnikové sféry, tak z pohledu očekávaných změn souvisejících s vědeckotechnickými a společenskými atributy 21. století. Uvedený text slouží jako předpoklad pro absolvování seminárních cvičení s projektovým zaměřením, kde pak studenti získají praktické dovednosti jak v použití metod k analýze externího i interního prostředí podniku, tak při tvorbě komplexních podnikatelských strategií a jejich implementaci v podnikové praxi. Vedle této stěžejní problematiky bude studentům podán výklad z hlediska: vývoje strategického managementu, strategického řízení, strategického myšlení a rozhodování, podnikatelské strategie, druhů, forem, vymezení základního modelu strategického managementu - prvky, vize, cíle, pozice a postupy, podniku a jeho interakce s vnějším prostředím, řízení strategických změn (rekonfigurace procesů), strategické aliance, formy a jejich utváření a trendů v internacionalizaci a globalizaci.