c 2010

Strategický management : studijní opora pro kombinované studium

VÁCHAL, Jan, Petra PÁRTLOVÁ and Jarmila STRAKOVÁ

Basic information

Original name

Strategický management : studijní opora pro kombinované studium

Authors

VÁCHAL, Jan, Petra PÁRTLOVÁ and Jarmila STRAKOVÁ

Edition

1. vyd. České Budějovice, 159 pp. 2010

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87278-61-1

Tags

Změněno: 7/3/2011 14:51, Věra Kostková

Abstract

V originále

Tato učební opora je určena studentům Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích, ke studiu povinného předmětu Strategický management, který je vyučován ve vyšších ročnících bakalářského, profesně orientovaného studia.Je koncipována jako studijní pomůcka, jež doplňuje přednáškové bloky jednotlivých vyučujících. Navazuje a doplňuje učební texty z Podnikového řízení I a Podnikového řízení II, které jsou vyučovány v prvním ročníku.Cílem předložené studijní opory je seznámit studenty se základními principy a metodami strategického managementu. Účelem je předat studentům základní poznatky o strategickém řízení jak z pohledu rozvoje podnikové sféry, tak z pohledu očekávaných změn souvisejících s vědeckotechnickými a společenskými atributy 21. století. Uvedený text slouží jako předpoklad pro absolvování seminárních cvičení s projektovým zaměřením, kde pak studenti získají praktické dovednosti jak v použití metod k analýze externího i interního prostředí podniku, tak při tvorbě komplexních podnikatelských strategií a jejich implementaci v podnikové praxi. Vedle této stěžejní problematiky bude studentům podán výklad z hlediska: vývoje strategického managementu, strategického řízení, strategického myšlení a rozhodování, podnikatelské strategie, druhů, forem, vymezení základního modelu strategického managementu - prvky, vize, cíle, pozice a postupy, podniku a jeho interakce s vnějším prostředím, řízení strategických změn (rekonfigurace procesů), strategické aliance, formy a jejich utváření a trendů v internacionalizaci a globalizaci.