D 2010

Stakeholder Circle Methodology

SLABÁ, Marie

Basic information

Original name

Stakeholder Circle Methodology

Authors

SLABÁ, Marie

Edition

1. vyd. Jindřichův Hradec, Sborník příspěvků z vědecké konference doktorandů, studentů magisterského studia a mladých vědeckých pracovníků pořádané na Fakultě managementu VŠE, p. 84-92, 9 pp. 2010

Publisher

Oeconomica

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-245-1750-6

Keywords (in Czech)

stakeholder; stakeholder management; mapování stakeholderů; stakeholder analýza; Stakeholder Circle; marketingová komunikace

Keywords in English

Stakeholder; stakeholder management; stakeholder mapping; stakeholder analysis; Stakeholder Circle; marketing communication
Změněno: 19/11/2014 08:35, Ing. Ivana Čertická

Abstract

V originále

This article focuses on problems of a new progressive approach – stakeholder management. A particular attention is paid to the analytic tool Stakeholder Circle and the Stakeholder Circle methodology. The Stakeholder Circle is a special tool which was designed for analysing and mapping of stakeholder community. Recently stakeholder management has become an important tool for management support with the aim of achievement of strategic objectives. The importance of internal and external (macro and micro) environment and stakeholders has been still growing. As a result of this phenomenon the stakeholder management represents a very important tool for managing firms. Analysing and mapping of stakeholders is fundamental element of effective marketing communication. The Stakeholder Circle is not only a mapping technique and soft ware tool for stakeholders analysis intended for representation of data gathered about stakeholders.

In Czech

Tento článek se zaměřuje na problematiku nového progresivního přístupu - stakeholder managementu. Zvláštní pozornost je věnována zejména analytickému nástroji Stakeholder Circle a Stakeholder Circle metodologii. Stakeholder Circle je speciálním nástrojem, který byl navržen pro analýzu a mapování skupin stakeholderů. Stakeholder management se v poslední době stal důležitým nástrojem na podporu rozhodování organizací s cílem dosažení strategických cílů. Důležitost vnějšího i vnitřního prostředí a stakeholderů stále roste. V důsledku tohoto fenoménu stakeholder management představuje velice důležitý nástroj řízení firem. Analýza a mapování klíčových skupin stakeholderů je nezbytným elementem pro efektivní marketingovou komunikaci. Stakeholder Circle není pouze mapovací technikou a nástrojem pro analýzu stakeholderů určenou pro prezentaci dat získaných o stakeholderech. Stakeholder Circle představuje komplexní metodologii pro analýzu a mapování stakeholderů. Mapování stakeholderů a jejich analýza je v současném prostředí považováno za velice užitečný nástroj pro analýzu klíčových cílových segmentů a marketingových komunikací.