D
2008
Analýza konkurenčního trhu vysokých škol manažerskoekonomického zaměření - dílčí výsledky marketingového šetření
SLABÁ, Marie
Basic information
Original name
Analýza konkurenčního trhu vysokých škol manažerskoekonomického zaměření - dílčí výsledky marketingového šetření
Name (in English)
Analysis of competitive market of managerial-economic universities - partial results of marketing research
Publisher
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords in English
Marketing strategy; marketing research; universities; marketing communication; Web sites
V originále
Tato práce poskytuje přehled o stávající situaci v oblasti segmentu vysokých škol manažersko-ekonomického zaměření s důrazem na moderní metody v marketingových aktivitách těchto institucí. Teoretická část stručně shrnuje situaci na trhu. V praktické části jsou pak prezentovány výsledky první části marketingového výzkumu autorky, který je zaměřen na porovnání marketingových aktivit vybraných manažersko-ekonomických fakult vysokých škol na území České a Slovenské republiky. Na základě získaných poznatků je provedeno srovnávací hodnocení jednotlivých institucí.
In English
The paper provides an overview of the current situation in the sphere of managerial-economic universities with the accent on the usage of new modern methods in marketing activities of these institutions. The theoretical part gives a brief summary of the situation in the market. The results of the first part of the author’s marketing research, which was targeted the selected managerial-economic faculties of universities in the Czech and Slovak Republic are presented in the practical part. The comparative evaluation of these universities will be carried out on the bases of gained findings.
Displayed: 18/11/2024 06:30