SLABÁ, Marie and Marie HESKOVÁ. Čtyřicet let od vydání knihy Marketing Management (Forty Years Since the Edition of Marketing Management). Marketing inspirations. 2007, 1/2, No 1, 3 pp. ISSN 1336-796X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Čtyřicet let od vydání knihy Marketing Management
Name (in English) Forty Years Since the Edition of Marketing Management
Authors SLABÁ, Marie and Marie HESKOVÁ.
Edition Marketing inspirations, 2007, 1336-796X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Keywords in English marketing management; brand management; social responsibility marketing; holistic marketing
Tags MAM_1, MAM_1a, MAZ
Changed by Changed by: Ing. Marie Slabá, Ph.D., učo 7719. Changed: 5/1/2011 09:48.
Abstract
Od prvního vydání publikace Marketing Management Philipa Kotlera uplynulo již čtyřicet let (1967). Kniha je právem označována za "bibli marketingu". Byla prvním komplexním dílem věnovaným problematice marketingového managementu. Každé další vydání knihy doznalo změn, které souvisejí s vývojem oblasti teorie a praxe marketingu, vývojem trhu a společnosti. Cílem příspěvku je představit poslední, dvanácté vydání knihy Marketing Management profesora Kotlera a upozornit na rozdíly proti předcházejícím edicím a zvýraznit moderní metody marketingového managementu.
Abstract (in English)
The first edition of Marketing Management, published in 1967, introduced the concept that companies must be customer and market driven. The twelve edition (2006) preserves major topics of the eleventh edition, but reorganizes them into a new modular structure. They are now eight parts as compared to five to allow for greater flexibility.
PrintDisplayed: 27/4/2024 00:16