J
2007
Čtyřicet let od vydání knihy Marketing Management
SLABÁ, Marie and Marie HESKOVÁ
Basic information
Original name
Čtyřicet let od vydání knihy Marketing Management
Name (in English)
Forty Years Since the Edition of Marketing Management
Authors
SLABÁ, Marie and Marie HESKOVÁ
Edition
Marketing inspirations, 2007, 1336-796X
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Keywords in English
marketing management; brand management; social responsibility marketing; holistic marketing
V originále
Od prvního vydání publikace Marketing Management Philipa Kotlera uplynulo již čtyřicet let (1967). Kniha je právem označována za "bibli marketingu". Byla prvním komplexním dílem věnovaným problematice marketingového managementu. Každé další vydání knihy doznalo změn, které souvisejí s vývojem oblasti teorie a praxe marketingu, vývojem trhu a společnosti. Cílem příspěvku je představit poslední, dvanácté vydání knihy Marketing Management profesora Kotlera a upozornit na rozdíly proti předcházejícím edicím a zvýraznit moderní metody marketingového managementu.
In English
The first edition of Marketing Management, published in 1967, introduced the concept that companies must be customer and market driven. The twelve edition (2006) preserves major topics of the eleventh edition, but reorganizes them into a new modular structure. They are now eight parts as compared to five to allow for greater flexibility.
Displayed: 14/11/2024 03:37