J 2007

Čtyřicet let od vydání knihy Marketing Management

SLABÁ, Marie and Marie HESKOVÁ

Basic information

Original name

Čtyřicet let od vydání knihy Marketing Management

Name (in English)

Forty Years Since the Edition of Marketing Management

Authors

SLABÁ, Marie and Marie HESKOVÁ

Edition

Marketing inspirations, 2007, 1336-796X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Keywords in English

marketing management; brand management; social responsibility marketing; holistic marketing

Tags

MAM_1, MAM_1a, MAZ
Změněno: 5/1/2011 09:48, Ing. Marie Slabá, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Od prvního vydání publikace Marketing Management Philipa Kotlera uplynulo již čtyřicet let (1967). Kniha je právem označována za "bibli marketingu". Byla prvním komplexním dílem věnovaným problematice marketingového managementu. Každé další vydání knihy doznalo změn, které souvisejí s vývojem oblasti teorie a praxe marketingu, vývojem trhu a společnosti. Cílem příspěvku je představit poslední, dvanácté vydání knihy Marketing Management profesora Kotlera a upozornit na rozdíly proti předcházejícím edicím a zvýraznit moderní metody marketingového managementu.

In English

The first edition of Marketing Management, published in 1967, introduced the concept that companies must be customer and market driven. The twelve edition (2006) preserves major topics of the eleventh edition, but reorganizes them into a new modular structure. They are now eight parts as compared to five to allow for greater flexibility.
Displayed: 14/11/2024 01:20