2010
Intercultural Awareness in Foreign Language Teaching
ŠULISTOVÁ, JindřiškaZákladní údaje
Originální název
Intercultural Awareness in Foreign Language Teaching
Název česky
Iterkulturní povědomí ve výuce cizího jazyka
Autoři
ŠULISTOVÁ, Jindřiška
Vydání
Hradec Králové, MMK 2010 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, od s. 722-725, 3 s. 2010
Nakladatel
Magnanimitas
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-86703-41-1
Klíčová slova česky
interkulturní povědomí; kultura; jazyk
Klíčová slova anglicky
intercultural awareness; culture; language
Změněno: 22. 3. 2012 15:03, Věra Kostková
V originále
This article deals with the topical issue of intercultural awareness in the teaching (there is an example of English as a Second Language). The aim of this paper is to highlight the importance of intercultural awareness, and thus bring the students to realize that learning a foreign language is not just mastering the grammar, but also understanding the cultural elements of the second-language speakers during their study and in this way subsequently understanding the attitudes, values and behaviour of the language/culture being studied.
Česky
Tento článek se zabývá aktuálním tématem interkulturního povědomí ve výuce (na příkladě anglického jazyka). Cílem je poukázat důležitost mezikulturní bdělosti a informovanosti a tím dovést studenty k uvědomění, že studium cizího jazyka neznamená jen jeho gramatické zvládnutí, ale především pochopení kulturní náležitosti mluvčích studovaného jazyka a tím i následné pochopení jejich postojů, hodnot i chování.