D 2010

Intercultural Awareness in Foreign Language Teaching

ŠULISTOVÁ, Jindřiška

Základní údaje

Originální název

Intercultural Awareness in Foreign Language Teaching

Název česky

Iterkulturní povědomí ve výuce cizího jazyka

Autoři

ŠULISTOVÁ, Jindřiška

Vydání

Hradec Králové, MMK 2010 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, od s. 722-725, 3 s. 2010

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-86703-41-1

Klíčová slova česky

interkulturní povědomí; kultura; jazyk

Klíčová slova anglicky

intercultural awareness; culture; language

Štítky

Změněno: 22. 3. 2012 15:03, Věra Kostková

Anotace

V originále

This article deals with the topical issue of intercultural awareness in the teaching (there is an example of English as a Second Language). The aim of this paper is to highlight the importance of intercultural awareness, and thus bring the students to realize that learning a foreign language is not just mastering the grammar, but also understanding the cultural elements of the second-language speakers during their study and in this way subsequently understanding the attitudes, values and behaviour of the language/culture being studied.

Česky

Tento článek se zabývá aktuálním tématem interkulturního povědomí ve výuce (na příkladě anglického jazyka). Cílem je poukázat důležitost mezikulturní bdělosti a informovanosti a tím dovést studenty k uvědomění, že studium cizího jazyka neznamená jen jeho gramatické zvládnutí, ale především pochopení kulturní náležitosti mluvčích studovaného jazyka a tím i následné pochopení jejich postojů, hodnot i chování.