Detailed Information on Publication Record
2010
Intercultural Awareness in Foreign Language Teaching
ŠULISTOVÁ, JindřiškaBasic information
Original name
Intercultural Awareness in Foreign Language Teaching
Name in Czech
Iterkulturní povědomí ve výuce cizího jazyka
Authors
ŠULISTOVÁ, Jindřiška
Edition
Hradec Králové, MMK 2010 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, p. 722-725, 3 pp. 2010
Publisher
Magnanimitas
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-86703-41-1
Keywords (in Czech)
interkulturní povědomí; kultura; jazyk
Keywords in English
intercultural awareness; culture; language
Změněno: 22/3/2012 15:03, Věra Kostková
V originále
This article deals with the topical issue of intercultural awareness in the teaching (there is an example of English as a Second Language). The aim of this paper is to highlight the importance of intercultural awareness, and thus bring the students to realize that learning a foreign language is not just mastering the grammar, but also understanding the cultural elements of the second-language speakers during their study and in this way subsequently understanding the attitudes, values and behaviour of the language/culture being studied.
In Czech
Tento článek se zabývá aktuálním tématem interkulturního povědomí ve výuce (na příkladě anglického jazyka). Cílem je poukázat důležitost mezikulturní bdělosti a informovanosti a tím dovést studenty k uvědomění, že studium cizího jazyka neznamená jen jeho gramatické zvládnutí, ale především pochopení kulturní náležitosti mluvčích studovaného jazyka a tím i následné pochopení jejich postojů, hodnot i chování.