D 2010

Intercultural Awareness in Foreign Language Teaching

ŠULISTOVÁ, Jindřiška

Basic information

Original name

Intercultural Awareness in Foreign Language Teaching

Name in Czech

Iterkulturní povědomí ve výuce cizího jazyka

Authors

ŠULISTOVÁ, Jindřiška

Edition

Hradec Králové, MMK 2010 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, p. 722-725, 3 pp. 2010

Publisher

Magnanimitas

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-86703-41-1

Keywords (in Czech)

interkulturní povědomí; kultura; jazyk

Keywords in English

intercultural awareness; culture; language

Tags

Změněno: 22/3/2012 15:03, Věra Kostková

Abstract

V originále

This article deals with the topical issue of intercultural awareness in the teaching (there is an example of English as a Second Language). The aim of this paper is to highlight the importance of intercultural awareness, and thus bring the students to realize that learning a foreign language is not just mastering the grammar, but also understanding the cultural elements of the second-language speakers during their study and in this way subsequently understanding the attitudes, values and behaviour of the language/culture being studied.

In Czech

Tento článek se zabývá aktuálním tématem interkulturního povědomí ve výuce (na příkladě anglického jazyka). Cílem je poukázat důležitost mezikulturní bdělosti a informovanosti a tím dovést studenty k uvědomění, že studium cizího jazyka neznamená jen jeho gramatické zvládnutí, ale především pochopení kulturní náležitosti mluvčích studovaného jazyka a tím i následné pochopení jejich postojů, hodnot i chování.