D 2010

Cizojazyčná komunikace jako součást pedagogické komunikace ve vysokoškolské výuce

HRUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Cizojazyčná komunikace jako součást pedagogické komunikace ve vysokoškolské výuce

Autoři

HRUŠKOVÁ, Lenka

Vydání

Trnava, Quo vadis vysokoškolská pedagogika : zborník z medzinárodnej vedeckej elektronickej konferencie, od s. 47-54, 8 s. 2010

Nakladatel

Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-8105-196-8

Klíčová slova česky

pedagogická komunikace; cizojazyčná komunikace; terciární sféra
Změněno: 9. 3. 2011 14:08, Věra Kostková

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá cizojazyčnou komunikací v rámci pedagogické komunikace v terciární sféře vzdělávání. Cílem cizojazyčné komunikace se stává schopnost adekvátně reagovat v různých komunikativních situacích a co možná nejčastější autentické užívání jazyka ve vysokoškolském prostředí. Pomocí dotazníku se snažíme zjistit, jakým způsobem a do jaké míry je schopen učitel působit na studenty a ovlivnit míru jejich pozornosti o učivo daného cizího jazyka.

Anglicky

The paper deals with foreign language communication in the educational communication field in the tertiary education. Using a questionnaire we try to find out how and to chat extent a teacher is able to affect his/her students and influence their (students’) degree of attention to the foreign language curriculum.