B
2010
Vliv kooperativních strategií na efektivitu jazykového vyučování
HRUŠKOVÁ, Lenka
Basic information
Original name
Vliv kooperativních strategií na efektivitu jazykového vyučování
Name (in English)
The Impact of Cooperative Strategies on the Efficiency of Language Teaching
Authors
HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 116 pp. 2010
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/10:00000209
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
cizí jazyky; jazyková výuka; efektivita kooperativních strategií; strategie vyučování; kooperativní výukové strategie; adolescence; skupina; terciární sféra
Keywords in English
foreign languages; language teaching; efficiency of cooperative strategies; strategies of teaching; cooperative teaching strategies; adolescence; group; tertiary sphere
V originále
Práce se zabývá rozdíly ve vícejazyčné kompetenci adolescentů, kteří v průběhu terciárního studia pracovali převážně kompetitivními metodami a těch, kteří pracovali na základě kooperace (s přihlédnutím k osobnostním předpokladům studentů). Výzkum je založen převážně na kvantitativním metodologickém přístupu k výzkumu problematiky kooperativních strategií, je nicméně doplněn i přístupy kvalitativními.
In English
This work puts mind to differences in a multilanguage competence of adolescents, who have been working with competent methods during a tertiary study, who has been working on a base of cooperation (with a contideration to own presumptions of students). The dissertation research is based mainly on a quantitative methodologica,approach to the research of the problem of cooperative strategies, nevertheless it is complemented with qualitative approaches too.
Displayed: 9/11/2024 08:00