J 2009

Elektronický obchod : forma globalizace společnosti

VOCHOZKA, Marek, Petr MULAČ and Miroslav MÁČE

Basic information

Original name

Elektronický obchod : forma globalizace společnosti

Name (in English)

E-commerce : form of society's globalization

Authors

VOCHOZKA, Marek (203 Czech Republic, guarantor), Petr MULAČ (203 Czech Republic) and Miroslav MÁČE (203 Czech Republic)

Edition

Littera Scripta, České Budějovice, VŠTE v Českých Budějovicích, 2009, 1802-503X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/09:00000115

Keywords (in Czech)

globalizace; internet; marketing; komunikace; rychlost.

Keywords in English

globalization; internet; marketing; communication; rapidity.

Tags

Změněno: 29/9/2010 11:20, Milada Komendová

Abstract

V originále

Příspěvek se věnuje elektronickému obchodu jako jednomu z nejdůležitějších faktorů postupující globalizace světa. Internet je komunikačním prostředkem, který nám umožňuje komunikovat s lidmi po celém světě. Obchod pak pomáhá uspokojovat lidem jejich potřeby. Proto lidé začali využívat internet k obchodování. Zjistili, že jim internet přináší mnoho výhod v porovnání s kamennými obchody. Mohou sedět doma, dostanou veškeré dostupné informace atd. Lidé nakupují zboží vyrobené kdykoliv ve světě (pouze podle v návaznosti na uspokojení jejich potřeb). Sortiment a dostupnost zboží se na internetu mnohonásobně zvyšuje. Lidé tak díky internetu nakupují stejné zboží a používají stejné věci. Rozdíly mezi regiony mizí. Kultury jednotlivých národů se začínají podobat jedna druhé a míra globalizace se každým zvyšuje.