J 2009

Elektronický obchod : forma globalizace společnosti

VOCHOZKA, Marek, Petr MULAČ a Miroslav MÁČE

Základní údaje

Originální název

Elektronický obchod : forma globalizace společnosti

Název anglicky

E-commerce : form of society's globalization

Autoři

VOCHOZKA, Marek (203 Česká republika, garant), Petr MULAČ (203 Česká republika) a Miroslav MÁČE (203 Česká republika)

Vydání

Littera Scripta, České Budějovice, VŠTE v Českých Budějovicích, 2009, 1802-503X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/09:00000115

Klíčová slova česky

globalizace; internet; marketing; komunikace; rychlost.

Klíčová slova anglicky

globalization; internet; marketing; communication; rapidity.

Štítky

Změněno: 29. 9. 2010 11:20, Milada Komendová

Anotace

V originále

Příspěvek se věnuje elektronickému obchodu jako jednomu z nejdůležitějších faktorů postupující globalizace světa. Internet je komunikačním prostředkem, který nám umožňuje komunikovat s lidmi po celém světě. Obchod pak pomáhá uspokojovat lidem jejich potřeby. Proto lidé začali využívat internet k obchodování. Zjistili, že jim internet přináší mnoho výhod v porovnání s kamennými obchody. Mohou sedět doma, dostanou veškeré dostupné informace atd. Lidé nakupují zboží vyrobené kdykoliv ve světě (pouze podle v návaznosti na uspokojení jejich potřeb). Sortiment a dostupnost zboží se na internetu mnohonásobně zvyšuje. Lidé tak díky internetu nakupují stejné zboží a používají stejné věci. Rozdíly mezi regiony mizí. Kultury jednotlivých národů se začínají podobat jedna druhé a míra globalizace se každým zvyšuje.