2009
Elektronický obchod : forma globalizace společnosti
VOCHOZKA, Marek, Petr MULAČ a Miroslav MÁČEZákladní údaje
Originální název
Elektronický obchod : forma globalizace společnosti
Název anglicky
E-commerce : form of society's globalization
Autoři
VOCHOZKA, Marek (203 Česká republika, garant), Petr MULAČ (203 Česká republika) a Miroslav MÁČE (203 Česká republika)
Vydání
Littera Scripta, České Budějovice, VŠTE v Českých Budějovicích, 2009, 1802-503X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/09:00000115
Klíčová slova česky
globalizace; internet; marketing; komunikace; rychlost.
Klíčová slova anglicky
globalization; internet; marketing; communication; rapidity.
Štítky
Změněno: 29. 9. 2010 11:20, Milada Komendová
V originále
Příspěvek se věnuje elektronickému obchodu jako jednomu z nejdůležitějších faktorů postupující globalizace světa. Internet je komunikačním prostředkem, který nám umožňuje komunikovat s lidmi po celém světě. Obchod pak pomáhá uspokojovat lidem jejich potřeby. Proto lidé začali využívat internet k obchodování. Zjistili, že jim internet přináší mnoho výhod v porovnání s kamennými obchody. Mohou sedět doma, dostanou veškeré dostupné informace atd. Lidé nakupují zboží vyrobené kdykoliv ve světě (pouze podle v návaznosti na uspokojení jejich potřeb). Sortiment a dostupnost zboží se na internetu mnohonásobně zvyšuje. Lidé tak díky internetu nakupují stejné zboží a používají stejné věci. Rozdíly mezi regiony mizí. Kultury jednotlivých národů se začínají podobat jedna druhé a míra globalizace se každým zvyšuje.