J
2009
Elektronický obchod : forma globalizace společnosti
VOCHOZKA, Marek, Petr MULAČ a Miroslav MÁČE
Základní údaje
Originální název
Elektronický obchod : forma globalizace společnosti
Název anglicky
E-commerce : form of society's globalization
Autoři
VOCHOZKA, Marek (203 Česká republika, garant), Petr MULAČ (203 Česká republika) a Miroslav MÁČE (203 Česká republika)
Vydání
Littera Scripta, České Budějovice, VŠTE v Českých Budějovicích, 2009, 1802-503X
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/09:00000115
Klíčová slova česky
globalizace; internet; marketing; komunikace; rychlost.
Klíčová slova anglicky
globalization; internet; marketing; communication; rapidity.
V originále
Příspěvek se věnuje elektronickému obchodu jako jednomu z nejdůležitějších faktorů postupující globalizace světa. Internet je komunikačním prostředkem, který nám umožňuje komunikovat s lidmi po celém světě. Obchod pak pomáhá uspokojovat lidem jejich potřeby. Proto lidé začali využívat internet k obchodování. Zjistili, že jim internet přináší mnoho výhod v porovnání s kamennými obchody. Mohou sedět doma, dostanou veškeré dostupné informace atd. Lidé nakupují zboží vyrobené kdykoliv ve světě (pouze podle v návaznosti na uspokojení jejich potřeb). Sortiment a dostupnost zboží se na internetu mnohonásobně zvyšuje. Lidé tak díky internetu nakupují stejné zboží a používají stejné věci. Rozdíly mezi regiony mizí. Kultury jednotlivých národů se začínají podobat jedna druhé a míra globalizace se každým zvyšuje.
Anglicky
This work describes electronic business as an important instrument of globalization of the world. Internet is a communication media that allows us communicate with people all over the world. Business is a medium that people use for filling their needs. Thanks to it people tried to use internet for making business. They found out that internet brings them numerous advantages in comparison with classic stores. They can buy things sitting at home, gaining all accessible information, secretly and so on. People buy things that are made all over the world in relation to their needs. The range of goods they can get was thanks to internet multiplied. People all over the world use the same good, difference among regions of the world vanish. Culture of the nations is going to be similar. Ratio of globalization of the world is growing day by day.
Zobrazeno: 16. 11. 2024 03:40