J 2008

Znalostní a praktické dovednosti absolventů vysokých škol jako významný faktor konkurenceschopnosti podniků

STRAKOVÁ, Jarmila, Miroslav KREJČA and Jan VÁCHAL

Basic information

Original name

Znalostní a praktické dovednosti absolventů vysokých škol jako významný faktor konkurenceschopnosti podniků

Name in Czech

Znalostní a praktické dovednosti absolventů vysokých škol jako významný faktor konkurenceschopnosti podniků

Name (in English)

Knowledge and practical skills of graduates as the important factor of the company competitive strength

Authors

STRAKOVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, guarantor), Miroslav KREJČA (203 Czech Republic) and Jan VÁCHAL (203 Czech Republic)

Edition

Littera Scripta, České Budějovice, VŠTE v Českých Budějovicích, 2008, 1802-503X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/08:00000046

Keywords in English

creativity; competence requirements; knowledge-based generation of managers; action competences; creative intelligence
Změněno: 8/10/2009 13:06, The record has been imported from the library system.

Abstract

V originále

V příspěvku jsou prezentovány výsledky vybraných psychologicko-diagnostických a motivačních parametrů studentů VOŠ (psychologické typy, motivační a aspirační paramet-ry, profesní zaměření). Provedeno je porovnání se studenty univerzit v Linci a studenty Ze-mědělské fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Zhodnoceny jsou zjištěné disparity a naznačen jejich vliv na průběh pedagogického procesu.

In English

The document interpretes the results of same selected psychological-diagnostically and incetive attributes of students at the college (psychological types, incentive and aspiration attributes, professions). It is affected by the comparison amity students from Linz and University of South Bohemia, Faculty of Agriculture. Finally the report detects the disparities amity students and shows influence on the course of pedagogics process.