Detailed Information on Publication Record
2008
Znalostní a praktické dovednosti absolventů vysokých škol jako významný faktor konkurenceschopnosti podniků
STRAKOVÁ, Jarmila, Miroslav KREJČA and Jan VÁCHALBasic information
Original name
Znalostní a praktické dovednosti absolventů vysokých škol jako významný faktor konkurenceschopnosti podniků
Name in Czech
Znalostní a praktické dovednosti absolventů vysokých škol jako významný faktor konkurenceschopnosti podniků
Name (in English)
Knowledge and practical skills of graduates as the important factor of the company competitive strength
Authors
STRAKOVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, guarantor), Miroslav KREJČA (203 Czech Republic) and Jan VÁCHAL (203 Czech Republic)
Edition
Littera Scripta, České Budějovice, VŠTE v Českých Budějovicích, 2008, 1802-503X
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/08:00000046
Keywords in English
creativity; competence requirements; knowledge-based generation of managers; action competences; creative intelligence
Změněno: 8/10/2009 13:06, The record has been imported from the library system.
V originále
V příspěvku jsou prezentovány výsledky vybraných psychologicko-diagnostických a motivačních parametrů studentů VOŠ (psychologické typy, motivační a aspirační paramet-ry, profesní zaměření). Provedeno je porovnání se studenty univerzit v Linci a studenty Ze-mědělské fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Zhodnoceny jsou zjištěné disparity a naznačen jejich vliv na průběh pedagogického procesu.
In English
The document interpretes the results of same selected psychological-diagnostically and incetive attributes of students at the college (psychological types, incentive and aspiration attributes, professions). It is affected by the comparison amity students from Linz and University of South Bohemia, Faculty of Agriculture. Finally the report detects the disparities amity students and shows influence on the course of pedagogics process.