2008
Several notes about food e-commerce in the Czech Republic
SKOŘEPA, Ladislav and Marek VOCHOZKABasic information
Original name
Several notes about food e-commerce in the Czech Republic
Name in Czech
Několik poznámek o elektronickém obchodu s potravinami
Name (in English)
Several notes about food e-commerce in the Czech Republic
Authors
SKOŘEPA, Ladislav (203 Czech Republic, guarantor) and Marek VOCHOZKA (203 Czech Republic)
Edition
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2008, 1211-8516
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
RIV identification code
RIV/75081431:_____/08:00000102
Keywords (in Czech)
zákazník; spotřebite; elektronický obchod; internet; technologie
Keywords in English
customer; consumer; ; e-shop; food; internet; technologies
Changed: 24/9/2010 14:12, Milada Komendová
V originále
Příspěvek se zabývá specifickou formou prodeje potravin. Řeší několik atributů spojených jednak s prodejem potravin a jednak s elektronickým obchodováním. Nejdříve popisuje zkušenosti získané zahraničními společnostmi, jako například Tesco nebo Ahold - lídry v obchodu s potravinami. Dále jsou představeny strategie a úspěchy na poli elektronického obchodování. Následující část práce je věnována nejlepším českým e-shopům. Vltava.cz a obchody z její skupiny byy hodnoceny. Jsou představeny některé výzkumy - přístupy na internet, znalost e-commerce atd. V závěru první části jsou zmíněny zahraniční e-shopy oslovující české zákazníky. V další části jsou shrnuty výhody elektronického obchodování - úspora času, otvírací doby, možnost porovnávat ceny atd. Aplikační část je věnována budoucímu elektronickému obchodu Jednoty. Ve chvíli, kdy e-shop zřizuje existující obchodní řetězec, je samotné zřízení poněkud jednodušší. Je zkoumán zákazník českých e-shopů, zejména ve vztahu k jeho preferencím. Následující č