J 2008

Several notes about food e-commerce in the Czech Republic

SKOŘEPA, Ladislav and Marek VOCHOZKA

Basic information

Original name

Several notes about food e-commerce in the Czech Republic

Name in Czech

Několik poznámek o elektronickém obchodu s potravinami

Name (in English)

Several notes about food e-commerce in the Czech Republic

Authors

SKOŘEPA, Ladislav (203 Czech Republic, guarantor) and Marek VOCHOZKA (203 Czech Republic)

Edition

Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2008, 1211-8516

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

RIV identification code

RIV/75081431:_____/08:00000102

Keywords (in Czech)

zákazník; spotřebite; elektronický obchod; internet; technologie

Keywords in English

customer; consumer; ; e-shop; food; internet; technologies

Tags

Changed: 24/9/2010 14:12, Milada Komendová

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá specifickou formou prodeje potravin. Řeší několik atributů spojených jednak s prodejem potravin a jednak s elektronickým obchodováním. Nejdříve popisuje zkušenosti získané zahraničními společnostmi, jako například Tesco nebo Ahold - lídry v obchodu s potravinami. Dále jsou představeny strategie a úspěchy na poli elektronického obchodování. Následující část práce je věnována nejlepším českým e-shopům. Vltava.cz a obchody z její skupiny byy hodnoceny. Jsou představeny některé výzkumy - přístupy na internet, znalost e-commerce atd. V závěru první části jsou zmíněny zahraniční e-shopy oslovující české zákazníky. V další části jsou shrnuty výhody elektronického obchodování - úspora času, otvírací doby, možnost porovnávat ceny atd. Aplikační část je věnována budoucímu elektronickému obchodu Jednoty. Ve chvíli, kdy e-shop zřizuje existující obchodní řetězec, je samotné zřízení poněkud jednodušší. Je zkoumán zákazník českých e-shopů, zejména ve vztahu k jeho preferencím. Následující č