J 2008

Several notes about food e-commerce in the Czech Republic

SKOŘEPA, Ladislav a Marek VOCHOZKA

Základní údaje

Originální název

Several notes about food e-commerce in the Czech Republic

Název česky

Několik poznámek o elektronickém obchodu s potravinami

Název anglicky

Several notes about food e-commerce in the Czech Republic

Autoři

SKOŘEPA, Ladislav (203 Česká republika, garant) a Marek VOCHOZKA (203 Česká republika)

Vydání

Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2008, 1211-8516

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/08:00000102

Klíčová slova česky

zákazník; spotřebite; elektronický obchod; internet; technologie

Klíčová slova anglicky

customer; consumer; ; e-shop; food; internet; technologies

Štítky

Změněno: 24. 9. 2010 14:12, Milada Komendová

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá specifickou formou prodeje potravin. Řeší několik atributů spojených jednak s prodejem potravin a jednak s elektronickým obchodováním. Nejdříve popisuje zkušenosti získané zahraničními společnostmi, jako například Tesco nebo Ahold - lídry v obchodu s potravinami. Dále jsou představeny strategie a úspěchy na poli elektronického obchodování. Následující část práce je věnována nejlepším českým e-shopům. Vltava.cz a obchody z její skupiny byy hodnoceny. Jsou představeny některé výzkumy - přístupy na internet, znalost e-commerce atd. V závěru první části jsou zmíněny zahraniční e-shopy oslovující české zákazníky. V další části jsou shrnuty výhody elektronického obchodování - úspora času, otvírací doby, možnost porovnávat ceny atd. Aplikační část je věnována budoucímu elektronickému obchodu Jednoty. Ve chvíli, kdy e-shop zřizuje existující obchodní řetězec, je samotné zřízení poněkud jednodušší. Je zkoumán zákazník českých e-shopů, zejména ve vztahu k jeho preferencím. Následující č