Detailed Information on Publication Record
2008
Model fungování Fachhochschulen v Rakousku
CAHA, ZdeněkBasic information
Original name
Model fungování Fachhochschulen v Rakousku
Name in Czech
Model fungování Fachhochschulen v Rakousku
Name (in English)
Model of function of the Fachhochschul-Sector in Austria
Authors
CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Littera Scripta, České Budějovice, VŠTE v Českých Budějovicích, 2008, 1802-503X
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/08:00000075
Keywords in English
Fachhochschul-Sector; Higher vocational education, model of function of the Fachhochschul-Sector, innovative gains and benefits
Tags
Změněno: 8/10/2009 13:06, The record has been imported from the library system.
V originále
Následující příspěvek se zabývá tematikou neuniverzitního sektoru vysokoškolského vzdělávání v Rakousku, který je reprezentován sektorem vysokých odborných škol (Fachhochschulsektor). Pojem "Fachhochschule" je u nás poměrně znám, avšak jen málokdo disponuje bližšími vědomostmi o tom, na jaké bázi tento sektor vlastně funguje, jací aktéři na něm participují a jaké instrumenty jsou využívány k jeho úspěšnému profilování se. Cílem příspěvku je proto představit a osvětlit model, na jehož základě sektor "Fachhochschule" v Rakousku již bezmála čtrnáct let velmi úspěšně funguje a závěrem zhodnotit jeho inovativní přínos pro celý rakouský vysokoškolský systém.
In English
This article is concerned with the topic of a non-university type of Higher education institutions in Austria which is represented by the Fachhochschul-Sector (Higher vocational education). The term "Fachhochschule" is widely known in the Czech Republic but almost nobody dispose of further knowledge about it, about its basics, which participants are involved and which instruments are used to his successful shaping. The aim of this article is to introduce and to illuminate its model on which principle the Fachhochschul-Sector has worked in Austria to good effect for nearly fourteen years and in the end to evalute its innovative gains and benefits for the Austrian Higher education system as a whole.