J 2008

Model fungování Fachhochschulen v Rakousku

CAHA, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

Model fungování Fachhochschulen v Rakousku

Název česky

Model fungování Fachhochschulen v Rakousku

Název anglicky

Model of function of the Fachhochschul-Sector in Austria

Autoři

CAHA, Zdeněk (203 Česká republika, garant)

Vydání

Littera Scripta, České Budějovice, VŠTE v Českých Budějovicích, 2008, 1802-503X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/08:00000075

Klíčová slova anglicky

Fachhochschul-Sector; Higher vocational education, model of function of the Fachhochschul-Sector, innovative gains and benefits

Štítky

Změněno: 8. 10. 2009 13:06, Záznam byl importován z knihovního systému.

Anotace

V originále

Následující příspěvek se zabývá tematikou neuniverzitního sektoru vysokoškolského vzdělávání v Rakousku, který je reprezentován sektorem vysokých odborných škol (Fachhochschulsektor). Pojem "Fachhochschule" je u nás poměrně znám, avšak jen málokdo disponuje bližšími vědomostmi o tom, na jaké bázi tento sektor vlastně funguje, jací aktéři na něm participují a jaké instrumenty jsou využívány k jeho úspěšnému profilování se. Cílem příspěvku je proto představit a osvětlit model, na jehož základě sektor "Fachhochschule" v Rakousku již bezmála čtrnáct let velmi úspěšně funguje a závěrem zhodnotit jeho inovativní přínos pro celý rakouský vysokoškolský systém.

Anglicky

This article is concerned with the topic of a non-university type of Higher education institutions in Austria which is represented by the Fachhochschul-Sector (Higher vocational education). The term "Fachhochschule" is widely known in the Czech Republic but almost nobody dispose of further knowledge about it, about its basics, which participants are involved and which instruments are used to his successful shaping. The aim of this article is to introduce and to illuminate its model on which principle the Fachhochschul-Sector has worked in Austria to good effect for nearly fourteen years and in the end to evalute its innovative gains and benefits for the Austrian Higher education system as a whole.