VŠTE:ZNM Znalostní management - Informace o předmětu
ZNM Znalostní management
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ekaterina Chytilová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ekaterina Chytilová, Ph.D.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZNM/S02: Čt 9:40–11:10 D415, E. Chytilová
ZNM/V01: So 23. 11. 8:00–9:30 I214L, 9:40–11:10 I214L, So 21. 12. 8:00–9:30 I214L, 9:40–11:10 I214L, E. Chytilová - Předpoklady
- MAX_PREZENCNICH(35) && MAX_KOMBINOVANYCH(40)
Nejsou vyžadovány. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Znalostní management je proces zabývající se znalostmi jednotlivců/skupin mající podobné zájmy nebo potřeby, neboť znalost je chápána jako poznání nebo dovednost, kterou je vhodné sdílet, rozvíjet a synergicky využívat s přidanou hodnotou. Znalosti a znalostní management v rámci organizace charakterizujeme jako účinné nakládání se znalostmi napříč různými druhy procesů, přístupů a prvků organizační struktury. Hlavním cílem znalostního managementu je identifikovat a uchopit specifickou znalost, know-how, zkušenost nebo jiné dovednosti a umožnit jejich transfer a reprezentaci tak, aby byla dostupná širšímu spektru uživatelů/studentů, kteří ji zhodnotí ve správný čas v rozhodovacích a řídících procesech s ohledem ke kvalitě, efektivitě a produktivitě práce. Výuka předmětu Znalostní management klade důraz na využívání samostatnosti, kritického a tvůrčího myšlení u studentů v kontextu jejich dalšího profesního rozvoje včetně uplatnění inovačního potenciálu ve vyučovacím procesu za účelem implementace do podnikové praxe profesního oboru.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student: 1. osvojit si základní terminologii znalostního managementu a dílčích procesů zavádění do podnikání, 2. identifikovat a uchopit specifickou znalost, zkušenost nebo dovednost a transformovat ji do uživatelské praxe, 3. ovládat a v praxi uplatňovat principy, zásady a perspektivy managementu znalostí, 4. připravit a prezentovat reporty o získaných znalostech, zkušenostech a dovednostech v rozhodovacích a řídících procesech, 5. synergicky využívat samostatnosti, tvůrčího a kritického myšlení a inovačního potenciálu při řešení dílčích situací/problémů v klíčových procesech sektoru podnikání.
- Osnova
- Semináře: 1. Konceptuální perspektivy principů znalostí a zásad řízení podniku. 2. Znalostní perspektivy podnikového systému. 3. Organizační perspektivy podnikového řízení. 4. Technologické perspektivy ve znalostní společnosti. 5. Inovační perspektivy řízení procesu znalostí v podniku. 6. Implementační perspektivy řízení podniku. 7. Manažerské systémy znalostních procesů. 8. Informační a komunikační systémy digitálního věku. 9. Ekonomické perspektivy podnikových hodnot. 10. Finanční perspektivy znalostního podniku. 11. Zákaznické perspektivy systému řízení podniku. 12. Administrativní perspektivy znalostního podniku. 13. Znalostní společnost 21. století.
- Literatura
- povinná literatura
- PITRA, Z. a H. MOHELSKÁ, 2015. Management transferu znalostí. Praha: Professional Publishing. ISBN 978-80-7431-145-1.
- doporučená literatura
- LIEBOWITZ, J., 2016. Success and Failuresof Knowledge Management. Amsterdam: Elsevier. ISBN 978-01-2805-187-0.
- DALKIR, K., 2017. Knowledge management in Theory and Practice. [s. l.]: The MIT Press. ISBN 978-02-6203-687-0.
- MAUBORGNE, R., 2018. Nová strategie modrého oceánu. Management Press. ISBN 978-80-7261-547-6.
- HISLOPI, D., R. BOSUA and R. HELMS, 2018. Knowledge management in Organizations. A ctiticalintroduction. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-01-9872-401-8.
- DURST, S., S. TEMEL and H. A. FERENHOF, 2018. Open Innovation and Knowledge Management in Small and Medium Enterprises. Open Innovation: BridgingTheory and Practice. [s. l.]: WorldScientificPublishing. ISBN 978-98-1323-358-4.
- KIMIZ, D., 2018. Knowledge Management in Theory and Practice. MIT Press. ISBN 978-02-6203-687-0.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 38 Příprava případové studie 6 6 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 8 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- případová studie 70 %
Proaktivní přístup na seminářích 10 %
Uplatnění prezentačních dovedností 20 % - Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): Z~100 – 70, X 69,99 - 30, N 29,99 – 0. Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast.
- Informace učitele
- Účast ve výuce předmětu v prezenční i kombinované formě studia řeší samostatná vnitřní norma na VŠTE – Evidence docházky studentů na VŠTE. Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) budou odevzdávat prezentaci a případovou studii z předmětu Znalostní management ve zkouškovém období. Studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat garanta předmětu Znalostní management (email: chytilova@mail.vstecb.cz). V případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/ZNM