UCR Úvod do studia cestovního ruchu

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2018
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Roman Švec, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Roman Švec, Ph.D.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
UCR/X01: Ne 21. 10. 8:00–9:30 D415, 9:40–11:10 D415, R. Švec
Předpoklady
FORMA(K) && MAX_KOMBINOVANYCH(35)
Zájem o obor
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 35 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/35, pouze zareg.: 0/35
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studentky a studenty s cestovním ruchem jako diverzifikovaným a komplexním odvětvím. Důraz je položen na osvojení pojmosloví sektoru cestovního ruchu a představení systému dílčích složek utvářející systém odvětví cestovního ruchu. Základem naplnění cíle je představení sektoru cestovního ruchu z pohledu ekonomiky, managementu, marketingu, politologie, sociologie, geografie a environmentalistiky.
Výstupy z učení
Studentky a studenti jsou po absolvování kurzu schopni posoudit význam dílčích aktivit spojených s cestovním ruchem v podnikatelském prostředí a adekvátně rozhodovat s ohledem na podnikatelský záměr v tomto sektoru.
Osnova
  • Osnova přednášek:
  • 1. Cestovní ruch, základní pojmosloví v sektoru cestovního ruchu.
  • 2. Systém cestovního ruchu.
  • 3. Faktory rozvoje a rozmístění cestovního ruchu.
  • 4. Typologie cestovního ruchu.
  • 5. Specifické typy cestovního ruchu.
  • 6. Historie cestování a cestovního ruchu.
  • 7. Trh cestovního ruchu.
  • 8. Produkt cestovního ruchu
  • 9. Hospodářské a sociální aspekty cestovního ruchu.
  • 10. Organizace cestovního ruchu.
  • 11. Destinační management a marketing.
  • 12. Šetrné přístupy v cestovním ruchu.
  • 13. Aktuální problémy v cestovním ruchu.
Literatura
    povinná literatura
  • HESKOVÁ, M. Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 2. upr. vyd. Praha: Fortuna, 2011, 216 s. ISBN 978-80-7373-107-6.
    neurčeno
  • GOELDNER CH.R., RITCHIE, J. R. B. Tourism. 12. vydání, John Wiley & soons, 2012. ISBN:978-1-11807177-9.
  • RYGLOVÁ, K., BURIAN, M. a VAJČNEROVÁ, I., 2011: Cestovní ruch – podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 216 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
Organizační formy výuky
přednáška
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky3046
Příprava na závěrečný test2222
Účast na přednáškách2610
Celkem:7878
Podmínky testu
Písemná zkouška - hodnotící škála: A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
Informace učitele
Výuka probíhá formou přednášek.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE).
Studentům je doporučováno přednášky navštěvovat, během přednášek probíhá diskuse nad obsahem povinné literatury a jsou doplňovány další informace.
Tutoriály pro kombinované studium:
  • Studentům je doporučováno přednášky navštěvovat, během přednášek probíhá diskuse nad obsahem povinné literatury a jsou doplňovány další informace.
  • studenti zpracovávají semestrální projekt, který se odevzdává elektronicky pomocí odevzdávárny do data stanoveného vyučujícím na prvním tutoriálu.
  • Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2016, zima 2017.
    • Statistika zápisu (nejnovější)
    • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2018/UCR