VŠTE:RLZ_VRZ Vzdělávání a rozvoj zaměstnanc - Informace o předmětu
RLZ_VRZ Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Iva Klementová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Iva Klementová, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RLZ_VRZ/P01: Po 8:00–9:30 B5, I. Klementová
RLZ_VRZ/S01: Čt 10:25–11:10 I214L, I. Klementová
RLZ_VRZ/Z4: Ne 10. 11. 14:50–16:20 I214P, 16:30–18:00 I214P, 18:10–19:40 I214P, Ne 1. 12. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, I. Klementová - Předpoklady
- Nejsou požadovány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je, aby studenti chápali klíčovou roli vzdělávání v organizacích a znali předpoklady úspěšného vzdělávání zaměstnanců. K hlavním tématům proto patří analýza vzdělávacích potřeb podniku, plánování vzdělávání, vymezení cílů vzdělávání, druhy vzdělávacích akcí, obsah, formy a metody vzdělávání, organizace vzdělávacích akcí, motivace zaměstnanců ke vzdělávání a také hodnocení výsledků vzdělávání.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
31.1 chápe klíčovou roli podnikového vzdělávání pro zajištění konkurenceschopnosti podniku
31.2 zná předpoklady úspěšného podnikového vzdělávání, metody a formy podnikového vzdělávání a možnosti jeho certifikace
31.3 analyzuje vzdělávací potřeby pracovníků organizace
31.4 sestavuje podnikové a individuální plány vzdělávání
31.5 realizuje vzdělávací akce
31.6 vyhodnocuje výsledky a přínos vzdělávacích akcí - Osnova
- Přednášky
- 1. Strategický přístup ke vzdělávání v organizaci, systematické vzdělávání, koncepce vzdělávání, plán vzdělávání (31.1)
- 2. Kontext podnikového vzdělávání, vzdělávací potřeby, analýza vzdělávacích potřeb (31.2)
- 3. Přístupy k identifikaci vzdělávacích potřeb, kompetenční model, stanovení cílů vzdělávací akce. (31.3)
- 4. Proces didaktické transformace vzdělávací akce, didaktické formy a metody vzdělávání (31.2)
- 5. Metody a formy vzdělávání používané na pracovišti a mimo pracoviště. (31.2)
- 6. Zásady manažerského vzdělávání. (31.2)
- 7. Využití moderních informačních technologií při vzdělávání zaměstnanců, didaktické pomůcky a prostředky podnikového vzdělávání, vizualizace, materiály pro podnikové vzdělávání (31.2)
- 8. Předkalkulace vzdělávací akce, konečné vyúčtování vzdělávací akce. (31.4)
- 9. Realizace vzdělávací akce, její etapy, controlling podnikového vzdělávání, evaluace vzdělávací akce a její důležitost v podnikovém vzdělávání (31.4, 31.5)
- 10. Předpoklady efektivity podnikového vzdělávání a nejčastější slabiny vzdělávání zaměstnanců. (31.2, 31.5)
- 11. Motivace k podnikovému vzdělávání. (31.2)
- 12. Vzdělavatel působící v podnikovém vzdělávání, předpoklady pro funkci vzdělavatele. (31.2, 31.5)
- 13. Řízení znalostí v organizaci, outsourcing a benchmarking v podnikovém vzdělávání, certifikace ve vzdělávání, (31.1, 31.2, 31.5)
- Semináře
- 1. Rozbor strategie vzdělávání ve vybraném podniku. (31.1)
- 2. Analýza vzdělávacích potřeb prostřednictvím cíleného rozhovoru. (31.3)
- 3. Kompetenční model a práce s ním. (31.2)
- 4. Analýza metod vzdělávání. (31.2)
- 5. Aktivní metody vzdělávání a jejich význam v podnikovém vzdělávání. (31.2)
- 6. Motivační nástroje k podnikovému vzdělávání pracovníků. (31.2)
- 7. Tvorba záměru a formulování cíle vzdělávací akce. (31.3)
- 8. Retrospektivní autofeedback. (31.6)
- 9. Hodnocení rentability vzdělávací akce (31.6)
- 10. Hodnocení vzdělávací akce. (31.6)
- 11. Zhodnocení vzdělávacího modelu manažerů „Kafeteria“. (31.1, 31.6)
- 12. Zajištění vzdělávání z vnitřních zdrojů versus outsourcing. (31.5)
- 13. Certifikace jazykových znalostí. (31.2)
- Literatura
- povinná literatura
- CAHA, Z. et al., 2017. Management lidských zdrojů. Lüdenscheid: RamVerlag. ISBN 978-3-942303-52-1.
- BARTOŇKOVÁ, H., 2010. Firemní vzdělávání. Praha: Grada. ISBN 978- 80-247-2914-5.
- doporučená literatura
- HRONÍK, F., 2007. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1457-8.
- FOLWARCZNÁ, I., 2010. Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3067-7.
- BARTOŇKOVÁ, H., 2007. Firemní vzdělávání. Praha: ICV. ISBN 978-80- 244-1859-9.
- ARMSTRONG, M. a S. TAYLOR, 2015. Řízení lidských zdrojů - Moderní pojetí a postupy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5258-7.
- VODÁK, J. a A. KUCHARČÍKOVÁ, 2011. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3651-8.
- VETEŠKA, J. a M. SVOBODA, 2014. Trendy v oblasti profesního vzdělávání dospělých [online]. [s. l.]: Česká andragogická společnost. nečíslováno. [cit. 2017-12-05]. Dostupné z: http://www.andragogika.info/aktuality/blog/trendy-v-oblasti-profesnihovzdelavan
- NSP, 2017. Centrální databáze kompetencí [online]. Praha: Ministerstvo práce a sociálních věcí. [cit. 2017-11-15]. Dostupné z: http://kompetence.nsp.cz/napoveda.aspx
- VNOUČKOVÁ, L., 2017. Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců. Praha: Odborné nakladatelství VŠEM. ISBN 978-80-87839-76-8.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Dílčí úkoly 12 17 Příprava na přednášky 16 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 33 Příprava na závěrečný test 23 41 Závěrečný test 1 1 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 12 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Dílčí úkoly 30 % - Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován známkou „-“. Studenti s individuálním studijním plánem budou vykonávat z předmětu pouze 100 bodový závěrečný test ve zkouškovém období. Nicméně studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. (V případě jakýchkoliv dotazů se mohou obrátit na vyučující předmětu prostřednictvím emailu: klementova@mail.vstecb.cz)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/RLZ_VRZ