VŠTE:RLZ_NCJ_3 Německý jazyk III - Informace o předmětu
RLZ_NCJ_3 Německý jazyk III
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Lavičková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RLZ_NCJ_3/S01: Po 12:10–12:55 N010, Út 13:05–14:35 N214, M. Lavičková
RLZ_NCJ_3/S02: Út 11:25–12:55 N214, Pá 17:15–18:00 N006, M. Lavičková
RLZ_NCJ_3/Z3: So 16. 3. 13:05–14:35 B5, 14:50–16:20 B5, 16:30–18:00 B5, So 20. 4. 13:05–14:35 B4, 14:50–16:20 B4, 16:30–18:00 B4, M. Lavičková - Předpoklady
- Absolvování kurzu RLZ_NCJ_1 a RLZ_NCJ_2, úroveň A2 dle SERR.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšířit si další jazykové dovednosti nezbytné pro běžnou ústní a písemnou komunikaci ve studovaném jazyce. Studenti předmětu dosáhnou na konci semestru v produktivních a receptivních dovednostech úrovně B1- podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v rozsahu stanovených tematických okruhů.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
rozumí delším promluvám a přednáškám,
zapojí se do výměny názorů a diskuze na obecné téma,
umí se srozumitelně a podrobně vyjádřit k široké škále témat,
napíše srozumitelný text na téma související s jeho zájmy,
napíše formální dopis/email. - Osnova
- Semináře:
- 1. Životopis.
- 2. Préteritum pomocných sloves.
- 3. Préteritum slabých sloves.
- 4. Préteritum způsobových sloves.
- 5. Perfektum způsobových sloves.
- 6. Studium.
- 7. Préteritum a perfektum silných sloves.
- 8. První skupina silných sloves ei – ie – ie.
- 9. Výchova, vzdělávání.
- 10. Infinitiv s zu.
- 11. Zaměstnání.
- 12. Druhá skupina silných sloves ie – o – o.
- 13. Třetí skupina silných sloves a – u/ie/ – a.
- 14. Zpodstatnělá přídavná jména.
- 15. Zajímavá místa v České republice.
- 16. Stížnosti.
- 17. Čtvrtá skupina silných sloves i – a/e/o/ –u.
- 18. Trpný rod.
- 19. Stavové pasivum.
- 20. Praha.
- 21. Překvapení.
- 22. Pátá skupina silných sloves e – a – e/o.
- 23. Nepravidelná slovesa.
- 24. Přídavná jména zeměpisná na–er.
- 25. Berühmte Prager Baudenkmäler.
- 26. Ústní projev. (Lekce 12-16)
- Literatura
- povinná literatura
- HÖPPNEROVÁ, V. a L. JAUCOVÁ, 2012. Moderní učebnice němčiny. 3. vyd. Praha: NS Svoboda. ISBN 978-80-205-0615-3.
- doporučená literatura
- CAHA, Z. a K. ZELINKOVÁ, 2010. Lernmaterialien für Deutsch I: studijní opora pro kombinované studium. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80- 87278-40-6.
- FISCHER-MITZIVIRUS, A. a S. JANKE-PAPANIKOLAU, 2010. So geht´s noch besser zum Zertifikat Deutsch B1. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen. ISBN 978-3126755719.
- CAHA, Z. a K. ZELINKOVÁ, 2010. LernmaterialienfürDeutsch II: studijní opora pro kombinované studium. 1. Vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 69 s. ISBN 978-80-87278-41-3.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 8 15 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 20 Příprava na závěrečný test 10 30 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 12 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Hodnocení pro denní i kombinovanou formu studia: Průběžné hodnocení v~rámci semestru (např. prezentace, písemný projev, poslech) 30 % - Podmínky testu
- Prezenční a kombinovaná forma studia:
Písemný test ve zkouškovém období (70 %) a průběžné hodnocení (např. prezentace, písemný projev, poslech) v~průběhu semestru (30 %). Celková klasifikace předmětu pro studenty prezenční a kombinované formy studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0. Pro úspěšné absolvování kurzu se musí získat minimálně 70 bodů (z obou částí dohromady).
- Informace učitele
- Výuka se koná v prostorách vysoké školy. U prezenční formy studia je účast na seminářích povinná dle směrnice o docházce, kde je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast. U studentů kombinované formy studia se docházka nesleduje. Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) vykonají průběžné hodnocení v termínu, na kterém se dohodnou s vyučujícím. Studenti ale mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. V případě jakýchkoliv dotazů se mohou obrátit na garanta předmětu prostřednictvím emailu: tomaskova@mail.vstecb.cz
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/RLZ_NCJ_3