VŠTE:RLZ_NCJ_2 Německý jazyk II - Informace o předmětu
RLZ_NCJ_2 Německý jazyk II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Lavičková (cvičící)
Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Monika Lavičková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RLZ_NCJ_2/S01: Út 11:25–12:10 I317A, Čt 13:05–14:35 I317B, M. Lavičková
RLZ_NCJ_2/Z4: So 5. 10. 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, Ne 20. 10. 13:05–14:35 I214P, 14:50–16:20 I214P, Ne 15. 12. 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, M. Lavičková - Předpoklady
- Vstupní úroveň jazykových znalostí studentů: minimálně A1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Doporučené absolvování předmětů RLZ_NCJ_1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšířit si další kompetence nezbytné pro běžnou komunikaci ve studovaném jazyce. Absolvováním tohoto předmětu si studenti osvojí slovní zásobu k tomu, aby dokázali komunikovat ústně i písemně v běžném denním styku v rámci známých situací a běžných témat Studenti předmětu dosáhnou na konci semestru v produktivních a receptivních dovednostech výstupní úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v rozsahu stanovených tematických okruhů (6.– 11. lekce povinné literatury).
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student:
rozšíří si slovní zásobu na úroveň A2
rozumí krátkým textům z daných tematických okruhů
umí vyhledat v textech konkrétní předvídatelné informace
zdokonalí si pravidla výslovnosti a přízvuku německého jazyka
je schopen komunikovat s rodilým mluvčím na základní úrovni každodenní komunikace. - Osnova
- 1. Nákupy
- 2. Tvorba souvětí
- 3. Zdravý životní styl. Slabé skloňování podstatných jmen
- 4. Skloňování přídavných jmen bez členu, po určitém a neurčitém členu
- 5. Zvratná slovesa
- 6. Dovolená
- 7. Vztažné věty. Jména měst a zemí
- 8. Vazby sloves
- 9. Zájmenná příslovce
- 10. Volný čas
- 11. Řadové číslovky
- 12. Další druhy číslovek
- 13. Časové údaje
- 14. Zdraví
- 15. Perfektum slabých sloves
- 16. Významy slovesa werden
- 17. Porušování větného rámce
- 18. Perfektum pomocných sloves sein, haben a werden
- 19. Móda
- 20. Stupňování příslovcí
- 21. Příslovce (dort)hin a (hier)her
- 22. Stupňování přídavných jmen
- 23. Oblékání
- 24. Skloňování stupňovaných přídavných jmen
- 25. Nakupování
- 26. Ústní projev (7.-11.lekce)
- Literatura
- povinná literatura
- HÖPPNEROVÁ, V. a L. JAUCOVÁ, 2012. Moderní učebnice němčiny. 3. vyd. Praha: NS Svoboda. ISBN 978-80-205-0615-3.
- doporučená literatura
- CAHA, Z. a K. ZELINKOVÁ, 2010. Lernmaterialien für Deutsch I: studijní opora pro kombinované studium. 1. Vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 72 s. ISBN 978-80-87278-40-6.
- FISCHER-MITZIVIRUS, A. a S. JANKE-PAPANIKOLAU,2010. So geht´snochbesserzumZertifikatDeutschB1. Stuttgart: Ernst KlettSprachen. 183 s. ISBN 978312675571.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 20 Příprava na závěrečný test 18 45 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 12 Účast na závěrečném testu 1 1 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční a kombinovaná forma
Průběžné hodnocení (např. poslech, text s~porozuměním atd) 30 bodů (tj. 30 %)
Závěrečné hodnocení:
závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat ve třídách v prostorách vysoké školy. Pro denní studenty je účast na seminářích povinná dle směrnice o docházce. U studentů kombinované formy se docházka nesleduje. Studenti s individuálním studijním plánem vykonají průběžné hodnocení v termínu, na kterém se dohodnou s vyučujícím. Nicméně studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/RLZ_NCJ_2