RLZ_IPP Informatika pro personalisty

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Bc. Karel Antoš, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jiří Jelínek, CSc. (cvičící)
Garance
Ing. Roman Danel, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RLZ_IPP/S01: St 6. 3. 13:05–14:35 D216, St 13. 3. 13:05–14:35 D216, St 20. 3. 13:05–14:35 D316, St 27. 3. 13:05–14:35 D316, St 3. 4. 13:05–14:35 D316, St 10. 4. 13:05–14:35 D316, St 17. 4. 13:05–14:35 D316, Út 23. 4. 16:30–18:00 D316, Út 30. 4. 16:30–18:00 D316, Út 7. 5. 16:30–18:00 D316, Út 14. 5. 16:30–18:00 D316, Út 21. 5. 16:30–18:00 D316, Út 28. 5. 16:30–18:00 D316, J. Jelínek
RLZ_IPP/S02: St 14:50–16:20 D315, K. Antoš
RLZ_IPP/Z3: So 16. 3. 9:40–11:10 D316, 11:25–12:55 D316, So 13. 4. 14:50–16:20 D316, 16:30–18:00 D316, K. Antoš
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení si praktických dovedností při využívání moderních informačních a komunikačních technologií v rozsahu odpovídajícím pokročilému uživateli. Zaměření je na kancelářský balík Microsoft Office a používání podnikových informačních systémů se zaměřením na HR agendu.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student: 35.1 používá základní pojmy z oboru informatiky a vysvětlí vzájemné souvislosti mezi pojmy v oboru informatiky; 35.2 aplikuje základní funkce v kancelářském balíku MS Office; 35.3 umí aplikovat základní funkce v programovacích jazycích 35.4 umí aplikovat základní dotazy v databázovém prostředí typu SQL 35.5 má základní znalosti a dovednosti pro používání personalistických podnikových informačních systémů.
Osnova
  • Semináře
  • 1. Práce s textem - základní funkce MS Word (35.1, 35.2)
  • 2. Práce s textem - pokročilé funkce MS Word (35.1, 35.2)
  • 3. Prezentační techniky - pokročilé funkce MS Powerpoint (35.1, 35.2)
  • 4. Práce s tabulkovými procesory I. - MS Excel, základní úroveň, rovnice, práce s grafy, formátování, textové, logické funkce a datum a čas (35.1, 35.2)
  • 5. Práce s tabulkovými procesory II. - MS Excel, pokročilá úroveň, kontingenční tabulky, matematické a statistické (35.1, 35.2).
  • 6. Práce s tabulkovými procesory III. - MS Excel, pokročilá úroveň, vyhledávácí, databáze (35.1, 35.2)
  • 7. Základy programování - program a programovací jazyky, základní algoritmy a psaní kódu v PHP (35.3)
  • 8. Práce s databázemi - data a databáze, základní dotazy typu SQL na příkladu MySQLi, základní dotazy v prostředí programového kódu v PHP (35.3, 35.4)
  • 9. Programování – jednoduchá aplikace v PHP (35.3)
  • 10. Aplikace pro personalisty I - používání cloudových služeb Google Apps, Office 365 (35.5)
  • 11. Aplikace pro personalisty II – používání ERP systémů, mzdová agenda (35.5)
  • 12. Aplikace pro personalisty III – používání nástrojů evidence zaměstnanců (35.5)
  • 13. Aplikace pro personalisty IV – hodnocení a plánování zaměstnanců (35.5)
Literatura
    povinná literatura
  • GÁLA, L., J. POUR a Z. ŠEDIVÁ, 2015. Podniková informatika: počítačové aplikace v podnikové a mezipodnikové praxi. 3., aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5457-4.
  • TOPOLOVÁ, I., T. KUBÁLEK a M. KUBÁLKOVÁ, 2017. Textový procesor Microsoft Word 2016. [Praha]: Oeconomica. ISBN 978-80-245-2198-5.
  • BORONCZYK, T., 2016. MySQL okamžitě. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4737-5.
  • SKLAR, D., 2018. PHP 7: praktický průvodce nejrozšířenějším skriptovacím jazykem pro web. Brno: Zoner Press. ISBN 978-80-7413-363-3.
  • KUBÁLKOVÁ, M., T. KUBÁLEK a I. TOPOLOVÁ, 2017. Tabulkový program Microsoft Excel 2016. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-2229-6.
    doporučená literatura
  • WELLING, L. a L. THOMSON, 2017. Mistrovství PHP a MySQL. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4892-1.
  • FEREBAUEROVÁ, R. a O. PEKÁREK, 2014. Aplikovaná informatika. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií. ISBN 978-80-87472-74-3.
  • TOPOLOVÁ, I., T. KUBÁLEK a M. KUBÁLKOVÁ, 2016. Prezentační program Microsoft PowerPoint 2016. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-2138-1.
  • PAVLÍČEK, A., A. GALBA a M. HORA, 2017. Moderní informatika. 2. rozš. vyd. [Praha]: Professional Publishing. ISBN 978-80-906594-6-9.
  • NAVRÁTIL, P., 2015. Příklady a cvičení z informatiky: zadání. 3. vyd. Prostějov: Computer Media. ISBN 978-80-7402-160-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál624
Příprava na závěrečný test1313
Seminární projekt77
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi268
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
seminární projekt 30 %
Podmínky testu
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. Studenti kombinované formy studia získají body průběžného hodnocení odevzdáním seminárního projektu do konce 12 týdne semestru. V~závěrečném hodnocení lze pro obě formy studia celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/RLZ_IPP