RLZ_ACJ_5 Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Petra Bláhová (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RLZ_ACJ_5/S01: Po 16:30–18:00 D516, Čt 9:40–11:10 D315, P. Bláhová, P. Sádlo
RLZ_ACJ_5/Z3: Ne 6. 10. 8:00–9:30 E6, 9:40–11:10 E6, So 19. 10. 13:05–14:35 E7, 14:50–16:20 E7, Ne 10. 11. 9:40–11:10 E7, 11:25–12:55 E7, So 14. 12. 14:50–16:20 E7, 16:30–18:00 E7, D. Raušer
Předpoklady
Doporučeno úspěšné zakončení předmětu RLZ_ACJ3, RLZ_ACJ4, RLZ_ACJ5
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
- rozumí různým typům odborných a hovorových textů,
- odvodí významy neznámých slov z kontextu,
- rozumí detailním informacím z poslechu, je schopen dělat si poznámky,
- používá všechny slovesné časy a tvoří v nich otázky,
- vypráví různé typy příběhů, vyjadřuje pocity a přání,
- vede rozhovor na řadu témat,
- píše srozumitelný a podrobný text bez větších gramatických chyb.
Osnova
  • Semináře:
  • 1. Osobní informace, interviews. Otázky a odpovědi.
  • 2. Dedukce významu slova z kontextu. Záhady; vyprávění příběhů.
  • 3. Pomocná slovesa. Složeniny.
  • 4. Nemoci a zdraví. Předpřítomný čas prostý a průběhový.
  • 5. Oblékání a móda. Složená podstatná jména, pořadí slov ve větě.
  • 6. Přídavná jména ve funkci podstatných jmen. Pořadí adjektiv.
  • 7. Vyprávěcí časy. Čtení, literatura.
  • 8. Cestování. Dopravní prostředky.
  • 9. Fráze se slovesem TAKE. Předminulý čas průběhový.
  • 10. Příslovce, pozice příslovcí. Budoucí časy.
  • 11. Složený čas předbudoucí. Životní prostředí.
  • 12. Počasí, klima. Kondicionály.
  • 13. Zero conditional, smíšená podmínka. Ústní pohovor.
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG,C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upperintermediate Workbook. 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-455850-1.
  • LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File UpperIntermediate. 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19- 455874-7.
    doporučená literatura
  • BURGESS, S., J. NEWBROOK a J. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Harlow: Pearson Longman. ISBN 978-1- 4058- 7679-7.
  • HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English: with answers and CDROM. 3rd edit. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-1- 107-69989-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test1030
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2026
Příprava na závěrečný test2030
Závěrečný test11
průběžné hodnocení11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční i kombi forma studia:

Průběžné hodnocení – 30 %

Závěrečný test – 70 %

Napsat závěrečný test a absolvovat průběžné hodnocení (písemný a ústní projev, poslechový test). Průběžné hodnocení se koná dle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle SERRJ. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení max. 30 bodů, závěrečný test max. 70 bodů.

Max. počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečný test (70 – 0) + body za průběžné hodnocení (30 – 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70 %, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Informace učitele

Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Na výuce se požaduje aktivní účast studentů


Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě jakýchkoli dotazů se obraťte na garanta předmětu

Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022, zima 2023, léto 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/RLZ_ACJ_5