VŠTE:N_TER Teorie rozhod. - Informace o předmětu
N_TER Teorie rozhodování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 2/4/0. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jiří Čejka, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_TER/K5: Ne 20. 10. 8:00–9:30 D515, 9:40–11:10 D515, 11:25–12:55 D515, 13:05–14:35 D515, So 2. 11. 8:00–9:30 D415, 9:40–11:10 D415, 11:25–12:55 D415, 13:05–14:35 D415, So 14. 12. 11:25–12:55 I317B, 13:05–14:35 I317B, 14:50–16:20 I317B, 16:30–18:00 I317B, J. Čejka
N_TER/P01: Po 8:00–9:30 E6, J. Čejka
N_TER/S01: Po 11:25–12:55 D416, Po 13:05–14:35 D416, J. Čejka - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty se znalostmi o teorii rozhodování, pravděpodobnostních modelech a metodách uplatňovaných v těchto procesech. Absolvent předmětu umí vyjmenovat a popsat vybrané exaktní metody a využívat je pro tvorbu rozhodnutí za různých podmínek včetně aplikace do praktických problémů.
- Výstupy z učení
- Absolvent předmětu umí vyjmenovat a popsat vybrané exaktní metody a využívat je pro tvorbu rozhodnutí za různých podmínek včetně aplikace do praktických problémů.
- Osnova
- 1. Základní pojmy teorie rozhodování, rozhodovací procesy a řízení. 2. Pravděpodobnostní rozdělení 3. Pravděpodobnostní stromy 4. Rozhodovací stromy, rozhodovací tabulky. 5. Rozhodování za rizika, modely rozhodování – metody a aplikace v logistice. 6. Rozhodování za neurčitosti, modely rozhodování – metody a aplikace v logistice. 7. Metoda lineárního programování v rozhodování. 8. Vícekriteriální optimalizace - úvod, metody stanovení vah. 9. Vícekriteriální hodnocení variant - jednoduché metody, užití. 10. Vícekriteriální hodnocení variant - složitější metody. 11. Vektorová optimalizace - jednoduché metody, aplikace. 12. Vektorová optimalizace - složitější metody. 13. Přibližné metody rozhodování.
- Literatura
- povinná literatura
- ŠUBRT, T a kol., 2015. Ekonomicko matematické metody – 2 vydání. Plzeň, 332 s. ISBN 978-80-7380-563-0.
- doporučená literatura
- JABLONSKÝ, J., 2007. Operační výzkum: kvantitativní modely pro ekonomické rozhodování. 3. vyd. Praha: Professional Publishing, 323 s. ISBN 978-80-86946-44-3.
- VOLEK, J., 2008. Operační výzkum I. Vyd. 2., Pardubice: Univerzita Pardubice, 111 s. ISBN 978-80-7395-073-6.
- PLEVNÝ, M. a M. ŽIŽKA, 2010. Modelování a optimalizace v manažerském rozhodování. 2. vyd. Plzeň: ZČU, 298 s. ISBN 978-80-7043-933-3.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
cvičení
exkurze - odborná
tutoriál
konzultace
bloková výuka - přednáška
bloková výuka - seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na prezentaci semestrální práce 16 16 Příprava na průběžný test 10 52 Příprava na přednášky 6 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 10 10 Příprava na závěrečný test 47 53 Příprava prezentace a obhajoba 5 5 Zpracování semestrálního projektu 10 20 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 26 Celkem: 182 182 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 %
seminární práce 30 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/N_TER