VŠTE:NE_PUR Public Relations - Informace o předmětu
NE_PUR Public Relations
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Radim Dušek, Ph.D.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NE_PUR/NE5: Ne 24. 3. 11:25–12:55 D515, 13:05–14:35 D515, 14:50–16:20 D515, Ne 5. 5. 9:40–11:10 D515, 11:25–12:55 D515, 13:05–14:35 D515, Ne 26. 5. 13:05–14:35 B5, 14:50–16:20 B5, R. Dušek
NE_PUR/P01: Út 9:40–11:10 N205, R. Dušek
NE_PUR/S01: Út 11:25–12:55 N121, R. Dušek, P. Pártlová - Předpoklady
- Not required
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika - Ekonom výroby (program VŠTE, N_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course focuses on public relations as one of the basic communication disciplines, its understanding and the ability of practical application. The course deals with the key components of public relations, including a focus on corporate identity as the main tool of company visual presentation.
- Výstupy z učení
- After successful completion of the course a student:
understands the basic principles of public relations and external and internal communication linked to public relations,
applies public relations tools to practical situations,
applies effectively public relations tools in company practice,
builds his/her own communication competences,
applies presentation and communication skills thanks to which he/she is able to create and build long-term mutual relations with the company key stakeholders and media
understands the importance of corporate identity, culture and communication,
proposes a basic suitable corporate identity,
applies PR tools in company practice,
prepares and coordinates a marketing campaign from the point of view of copywriting and is able to identify the key factors for building positive PR - Osnova
- Lectures
- 1. PR as a part of marketing mix
- 2. PR and its role in marketing communication
- 3. History of PR
- 4. Tools and techniques of corporate PR
- 5. Importance of PR for business
- 6. Examples of PR tactics
- 7. Planning PR campaigns
- 8. Evaluating PR results
- 9. Different types of PR
- 10. Media relations
- 11. Communication with mass media
- 12. Ethics in PR
- 13. PR myths debunked
- Seminars
- 1. PR as a part of marketing mix
- 2. PR and its role in marketing communication
- 3. History of PR
- 4. Tools and techniques of corporate PR
- 5. Importance of PR for business
- 6. Examples of PR tactics
- 7. Planning PR campaigns
- 8. Evaluating PR results
- 9. Different types of PR
- 10. Media relations
- 11. Communication with mass media
- 12. Ethics in PR
- 13. PR myths debunked
- Literatura
- povinná literatura
- SMITH, R. D., 2017. Strategic Planning for Public Relations. New York: Taylor & Francis. ISBN 978-13-51983-3-89.
- HEJLOVÁ, D., 2015. Public relations. Prague: Grada. ISBN 978-80- 24750-2-24.
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15 th global ed. Harlow: Pearson, 2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3. info
- doporučená literatura
- KOTLER, P a K. L KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Essay 20 20 Fulfilling continuous tasks 3 3 Příprava na přednášky 7 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 52 Příprava na závěrečný test 28 39 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Essay in ENG 20 %
Fulfilling continuous tasks 10 % - Podmínky testu
- Continuous evaluation:
Essay - 20 points (i.e. 60 %)
fulfilling continuous task and activity - 10 points (i.e. 10 %)
Final evaluation:
written test - 70 points (i.e. 70 %)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- The attendance in the lessons in all forms of study is dealt with by a special internal standard (Registration of VŠTE students attendance). 70 % attendance at seminars and exercises is compulsory for daily students.
The assessment of students with an individual study plan (ISP) will consist of an essay (max. 30 points) according to the requirements given in the IS (without the need to present the essay results) and a final written test (max. 70 points). Students with ISP are obliged to contact the teacher immediately after approval of their individual study plan (dusek@mail.vstecb.cz). If the student does not do so within two weeks of approval, his ISP will not be taken into account.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/NE_PUR