MKD Marketing v dopravě

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. (cvičící)
Ing. Martin Stach (cvičící)
Garance
doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD.
Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MKD/P01: St 18:10–19:40 B1, M. Stach
MKD/T6: So 12. 10. 8:00–9:30 I214P, 9:40–11:10 I214P, 11:25–12:55 I214P, 13:05–14:35 I214P, L. Ližbetinová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům teoretické znalosti v oblasti marketingu se specifickým zaměřením na oblast dopravních služeb a seznámit je s novými trendy v dané oblasti. Pozornost je kladena na pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů (marketingový mix, komunikační mix, chování trhu a jeho segmentace v dopravě). Student získá komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu, které je schopný aplikovat na reálné problémy.
Výstupy z učení
Úspěšný absolvent předmětu rozumí základním zákonitostem marketingu v dopravě, dokáže řešit základní marketingové analýzy a navrhnout možná řešení.
Osnova
  • 1. Úvod do marketingu dopravy 2 Marketing služeb a dopravy, trh dopravních služeb 3. Marketingové prostředí, specifika marketingového prostředí 4. Marketingové řízení v dopravě, marketingový plán dopravní firmy 5. Marketingový informační systém a marketingový výzkum v dopravě 6. Kupní chování zákazníků se vztahem k dopravním službám 7. Marketingový mix dopravních služeb 8. Produkt a jeho specifika v dopravě 9. Cena a její specifika v dopravě 10. Marketingová komunikace a komunikační mix 11. Distribuce a marketingová logistika 12. Rozšířený marketingový mix v dopravě 13. Nové trendy v marketingu dopravních společností
Literatura
    povinná literatura
  • SLABÁ, M., 2012. Marketing: studijní opora pro kombinované studium: bakalářský studijní program. 1. Vydání. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, CD-ROM. ISBN 978-80-7468-013-7.
  • ŘEZNÍČEK, B. a P. ŠARADÍN, 2001. Marketing v dopravě. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0051-4.
  • NAGYOVÁ, J., 1998. Marketing v dopravě II. Univerzita Pardubice. ISBN 80-7194-127-1.
    doporučená literatura
  • KARLÍČEK, M. a kol., 2013. Základy marketingu. 1. Vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
  • KARLÍČEK, M. a P. KRÁL, 2011. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. Vydání. Praha: Grada, 213 s. ISBN 978-80- 247-3541-2.
  • KOTLER, P. a L. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. Vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. Vydání. Praha: Grada, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
  • KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th ed., global ed. Boston: Pearson. ISBN 9780273786993.
Organizační formy výuky
přednáška
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky12 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 12
Příprava na závěrečný test4058
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 8
Celkem:7878
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 100 %
Podmínky testu
Celková klasifikace předmětu: A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/MKD