VŠTE:MAT_2z Matematika II - Informace o předmětu
MAT_2z Matematika II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 2/4/0. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. (cvičící)
Dr. Luděk Jirkovský (cvičící)
Ing. Květa Papoušková (cvičící)
Ing. Tadeáš Říha (cvičící)
RNDr. Dana Smetanová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAT_2z/PS4: So 16. 3. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, So 13. 4. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, So 27. 4. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, So 11. 5. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, So 25. 5. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, Ne 2. 6. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, D. Smetanová
MAT_2z/P01: Po 11:25–12:55 E1, Z. Dušek
MAT_2z/S02: St 8:00–9:30 B3, Čt 8:00–9:30 B3, K. Papoušková
MAT_2z/S03: St 9:40–11:10 B3, Čt 9:40–11:10 B3, K. Papoušková
MAT_2z/S04: St 8:00–9:30 B3, Čt 8:00–9:30 B3, K. Papoušková
MAT_2z/S05: St 9:40–11:10 B3, Čt 9:40–11:10 B3, K. Papoušková
MAT_2z/S06: St 13:05–14:35 B3, Čt 13:05–14:35 B3, K. Papoušková
MAT_2z/S07: St 13:05–14:35 B3, Čt 13:05–14:35 B3, K. Papoušková
MAT_2z/S09: Út 8:00–9:30 D516, Pá 14:50–16:20 D415, D. Smetanová
MAT_2z/S11: Út 16:30–18:00 B5, Čt 14:50–16:20 D515, L. Jirkovský - Předpoklady
- MAT_z Matematika I
Student ovládá diferenciální počet funkcí jedné proměnné. Dále ovládá základy integrálního počtu - zná pojem primitivní funkce, rozdíl mezi určitým a neurčitým integrálem, metody výpočtu. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 556 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 222/556, pouze zareg.: 6/556 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je doplnění a zkompletování znalostí z integrálního počtu funkcí jedné proměnné, a to včetně aplikací pro výpočet obsahů ploch, objemů rotačních těles a délky křivek; dále pak pochopení a praktická schopnost řešení obyčejných diferenciálních rovnic 1.řádu a některých speciálních typů rovnic vyšších řádů. Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen: samostatně řešit integrální úlohy; řešit diferenciální rovnice; analyzovat a navrhovat postup řešení praktických problémů souvisejících s problematikou integrálního počtu.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen: samostatně řešit integrální úlohy; řešit diferenciální rovnice; analyzovat a navrhovat postup řešení praktických problémů souvisejících s problematikou integrálního počtu.
- Osnova
- 1. Některé složitější neurčité integrály.
- 2. Rozklad racionálních funkcí na parciální zlomky.
- 3. Integrace racionálních funkcí.
- 4. Speciální substituce.
- 5. Výpočet objemu rotačního tělesa, určení délky křivky.
- 6. Obyčejné diferenciální rovnice 1.řádu, separace proměnných.
- 7. Homogenní a lineární rovnice 1.řádu.
- 8. Variace konstant, metoda integračního faktoru.
- 9. Bernoulliova diferenciální rovnice.
- 10. Jednoduché diferenciální rovnice 2.řádu.
- 11. Variace konstant pro rovnice vyšších řádů.
- 12. Lineární diferenciální rovnice s konstantními koeficienty.
- 13. Lineární diferenciální rovnice se speciální pravou stranou.
- Literatura
- NÝDL, Václav, Radka ŠTĚPÁNKOVÁ a Vivian Lee WHITE. Inquiry-based mathematics education in the course of mathematics for economists. In Aplikované úlohy v modernom vyučování natematiky : zborník vedeckých prác. Nitra: Karedra matematiky, Slovenská polnohospodárská univerzita v Nitre, 2012, s. 21-24. ISBN 978-80-552-0823-7. info
- CHARVÁT, Jura, Václav KELAR a Zdeněk ŠIBRAVA. Matematika 2 : sbírka příkladů. 2. vyd. V Praze: České vysoké učení technické, 2012, 206 s. ISBN 978-80-01-04989-1. info
- KALOVÁ, Jana. Učební opory pro kombinované studium - Matematika 2. 2010. URL info
- KAŇKA, Miloš. Sbírka řešených příkladů z matematiky : pro studenty vysokých škol. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2009, 298 s. ISBN 978-80-86929-53-8. Obsah info
- CHARVÁT, Jura, Václav KELAR a Zdeněk ŠIBRAVA. Matematika 2 : sbírka příkladů. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství ČVUT, 2006, 206 s. ISBN 80-01-03537-9. Obsah info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Aktivita na cvičení 13 Příprava na přednášky 26 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 35 94 Příprava na závěrečný test 30 62 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 26 Celkem: 182 182 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
aktivita na cvičení 30 % - Podmínky testu
- Závěrečný písemný test (max 70 bodů). Za průběžné aktivity na semináři je možno získat až 30 bodů.
Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0. Vyučující má právo v~případě nejasných a sporných výpočtů v~testu požadovat po studentovi vysvětlení v~rámci doplňující ústní zkoušky.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/MAT_2z